Los bericht bekijken
Oud 3 oktober 2014, 18:28   #8
dalanor
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 november 2002
Berichten: 25
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeff7 Bekijk bericht
Dag iedereen,

Ik zoek een goede haar dermatoloog die mijn situatie kan beoordelen en eventueel helpen.

Hebben jullie enkele tips welke goed zijn?

Zelf heb ik al op het forum gezocht maar de meest recente berichten dateren alweer van aantal jaren geleden.

Zelf ben ik al een keer naar intermedica geweest en de arts daar constateerde dat ik toch AGA heb maar dat het erg langzaam gaat.
Hij raadde mij aan om aan de finasteride te gaan maar nadat ik enkele negatieve recensies over het bedrijf heb gelezen heb ik erg getwijfeld of ik het moest doen.

uiteindelijk toch maar gekozen om voorlopig niks te doen en nu wil ik graag kijken naar andere opties ( in de zin van een 2nd opinion en advies van een andere dermatoloog)

Dit is mijn situatie van nu( zie foto's)



Met vriendelijke groet en alvast bedankt voor uw hulp
Hoi,

Op dit moment heb je een veel strakkere en bredere haarlijn dan velen van ons zelfs als kind hebben gehad. Realiseer je ook dat het volstrekt normaal is dat je haarlijn enkele mm's tot een cm naar achteren gaat wijken zo tussen je 16de en vroege 20er jaren... Wat is jouw leeftijd? Het ontstaan van een 'mannelijke' haarlijn kan best los staan van AGA.

Misschien is het een idee om over een jaar precies dezelfde foto's met dezelfde haarbeugel te maken. Betrouwbaarder is om daarnaast ook de afstand (in mm's) van je diepste inhampunt naar een vast referentiepunt te meten, bijvoorbeeld je buitenste ooghoek aan die kant (wordt die groter, dan pleit dat voor toename van kaalheid). En je kunt ook de afstand meten tussen de 2 diepste punten van je inhammen (wordt die kleiner, pleit dat ook voor toename van kaalheid). Zo kun je objectiever vaststellen of de inhammen inderdaad groter worden.

Persoonlijk denk ik dat het nu véél te vroeg is om je druk te maken over AGA. Of je AGA hebt, of krijgt, is op dit moment verre van zeker. Ik zou afwachten hoe het zich verder ontwikkelt. Finasteride zou ik nu nog niet eens overwegen. Je kunt Minoxidil overwegen op de plekken van je inhammen (gewoon via internet te bestellen, merk Kirkland), maar het middel is op de inhammen het minst effectief en zodra je stopt met gebruiken wordt de situatie binnen enkele maanden weer zoals die zou zijn zonder ooit Minoxidil te hebben gebruikt. Mocht het véél erger worden, dan kun je Finasteride proberen te krijgen via de huisarts (dosering 1,0 of 1,25 mg 1 maal daags). Maar ik kan je nu al wel zeggen dat als je daar met deze bos haar aankomt, de huisarts niet bereid zal zijn om dat voor te schrijven. En trouwens, ook voor Finasteride geldt dat het het minst werkzaam is op de inhammen.

Dus, geen reden tot paniek. Leg de situatie van nu nauwkeurig vast en doe dat over een jaar op exact dezelfde wijze nog eens. Een bezoek aan een dermatoloog helpt je denk ik niet verder.
Probeer in de tussentijd zo min mogelijk haarzorgen te hebben, want je hebt een prachte haarlijn! Het is voller en mooier dan de meeste mannen ooit in hun leven hebben gehad. En mocht de situatie zienderogen achteruit gaan, dan kun je altijd nog overwegen medicamenteus in te grijpen.
__________________
2002 nov FUT 450 grafts op inhammen, Transhair
2002-2004 Finasteride + supplementen
2004-2012 Medicatieloos
2012-heden Finasteride 1,25 mg 1dd1 + Minoxidil 5% 1dd
2014 okt FUE 1297 grafts op inhammen en FUT litteken, Aesthetic Beauty Clinics
dalanor is offline   Met citaat reageren