Los bericht bekijken
Oud 9 september 2004, 16:18   #8
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cees
Ik slik al jaren vit B50 complex en hier zitten verschillende vit B in verwerkt en ook pyridoxine? Die vrouw van de natuurwinkel zei dat dit goed is voor je haar??? Maar moet ik deze dus niet meer gaan slikken, welke b vit dan wel?
In het vitB50 complex zitten een heleboel goede andere vitaminen, behalve dan de vitamine B6. Dat is inderdaad pyridoxine. Pyridoxine is veel goedkoper na te maken en wordt daarom in die supplementjes gebruikt. Die vrouw van de natuurwinkel zal zoveel zeggen, maar feit is dat alleen pyridoxal-5-fosfaat het DHT in de schedel, rondom de follikels verlaagt. Cees, als ik jou was zou ik andere vitaminen blijven slikken, maar waar geen pyridoxine in zit. Als op een pakje staat dat er vitamine B6 in zit, dan wordt daarmee pyridoxine bedoelt! Maar de keuze is natuurlijk aan jou!

DRUIFSTUIF, ik zal een dezer dagen de artikelen hierover plaatsen op dit forum. Publicaties zijn te vinden op PubMed (de enige medisch-wetenschappelijk erkende publicatiesite). Maar als je verder op het internet surft, dan zul je ook andere studies vinden die hierover berichten.

Ik ben zelf arts in opleiding en doe in t AMC verschillende onderzoeken naar de werking van enzymen en geneesmiddelen. Het viel me op dat er op deze site heel veel goed, maar ook heel veel schadelijke info staat.

Ik zal de komende tijd zoveel mogelijk van deze schadelijke info proberen te weerleggen, en ik zal daarbij zoveel mogelijk proberen om goed onderbouwde en wetenschappelijk erkende artikelen bij te voegen.

Groet,
Sam
sonofsam is offline   Met citaat reageren