Los bericht bekijken
Oud 22 januari 2008, 22:10   #69
Lisa34
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 juli 2007
Berichten: 129
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Josie Bekijk bericht
Hi Lisa,

Er is inderdaad kans op trombose bij Diane35, al is die nog steeds volgens de medische wetenschap klein te noemen. Het schijnt wel ietsje meer te zijn bij de Diane dan bij een andere combinatiepil. Maar volgens mij is het niet zo dat er veel vrouwen trombose krijgen door de pil, zoals je vraagt. (dan zou ht middel waarschijnlijk uit de markt zijn!)
Maar, het blijft een kansberekening uiteraard. Ik zelf maak me er iets minder druk om; ik neem dit risico, maar ik aanvaard hem als heel klein voor mij.
Ik zelf heb geen enkele bijwerkingen van de Diane 35. Sterker; ik weet niet eens of die wel helpt......maar volgens dr/ munte uit Rotterdam (bekende derma voor ons alopecia probleem), helpt het altijd iets, al kan je vaak niet zeggen wat. Dus wel gebruiken!

Ik zelf moet ook veel (paardenmiddelen)medicijnen slikken tegen een ernstige chronische ziekte en daar heb ik tot nu toe de wildste bijwerkingen van en daar maak ik me wel zorgen over.....in dit geval is de diane voor mij bijna te vergelijken met een dropje tegen de hoest, zo mild als zij voor me is.

Maar; het is jouw keus!
Hoi Josie,

Bedankt voor je bericht. Ik heb inmiddels de echte Diane-35 bij de Apotheek gehaald. Zij hadden me gisteren een naamloze pil gegeven. Ik ben vandaag teruggegaan, ze deden een beetje moeilijk en zeiden dat de naamloze pil hetzelfde was als de Diane-35. Ze hebben uiteindelijk de echte Diane-35 aan mij gegeven.

Ik ga het proberen. De eerste dermatologen die ik over mijn haaruitval heb gesproken wilden mij niet eens de Diane-35 voorschrijven omdat ik een goedaardige hypofysetumor heb. Na veel zelfonderzoek is gebleken dat ik het best kan gebruiken, het oestrogeen kan wel gevolgen hebben voor mijn tumor maar de tumordokter (internist) zegt dat ik gewoon wat vaker bij haar langs moet om te kijken wat voor effecten de pil kan hebben.

Ik ga het proberen.

Sterkte met alles en vooral met je chronische ziekte! Is je ziekte wel onder controle?

Groetjes,

Lisa34
Lisa34 is offline   Met citaat reageren