Los bericht bekijken
Oud 29 maart 2007, 10:46   #8
Sammy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 juni 2004
Berichten: 400
Hoi,

Daar word ik ook zo verdrietig van; de gedachte aan niet meer in de wind te kunnen fietsen of wandelen, niet meer "wild" te kunnen zwemmen, niet meer naar de sauna te kunnen, geen lekker gekriebel meer in mijn haar. Ik heb nog geen haarwerk maar weet dat het er binnen nu en een jaar hoogstwaarschijnlijk wel van gaat komen en dan ook voor altijd... :-( . Dat definitieve ook! Je moet van zoveel dingen afscheid gaan nemen. Natuurlijk, er zijn nog 100.000 andere dingen die je wel kunt, maar toch.

Aan de andere kant ken ik mezelf ook wel een beetje en weet ik dat ik ooit "f*ck the world" ga roepen en gewoon kaal in de sauna ga zitten of in het zwembad spring. Het leven is me gewoon te lief om me door de meewarige blikken of stomme opmerkingen van anderen kleiner te maken dan ik ben en binnen te blijven zitten.

Het lijkt me ongelofelijk heftig om al je haar binnen 3 weken te verliezen! Je gaat dan acuut een rouwproces in, terwijl je met AGA de tijd ervoor kunt nemen om het te leren accepteren. Maar ook dan blijft het moeilijk. En het zal waarschijnlijk ook altijd moeilijk blijven. Het is toch leuker, gemakkelijker en prettiger om gewoon je eigen haardos te hebben.
Je leven houdt alleen niet op bij het verliezen van je haar. Eventjes misschien wel en je leven verandert er natuurlijk ook wel door, maar uiteindelijk gaat het toch gewoon verder. Zoals altijd...

Ik ben zelf altijd heel open over mijn haarprobleem. Sterke mensen in mijn omgeving maken er nooit een punt van: ze leven en denken mee, tonen begrip en samen met hen kan ik er zelfs cynische grappen over maken. Hun houding naar mij toe als mens is helemaal niet veranderd. De mensen die er wel moeilijk over doen, in de zin van het probleem ontkennen of erg krampachtig reageren, zijn eigenlijk allemaal mensen die zelf niet goed met problemen in hun leven om kunnen gaan. Die zijn doodsbang dat iets dergelijks hun ook zou kunnen overkomen en stoppen het daarom maar weg of blazen het op. En nog iets: als je er zelf ontspannen en open over doet, dan doet de buitenwereld dat meestal ook. Men heeft dan vaak ook nog bewondering voor je. Maar zoiets kost tijd! (en daar ben ik zelf ook nog niet).

Groet, Sammy
Sammy is offline   Met citaat reageren