Los bericht bekijken
Oud 25 juni 2006, 20:39   #4
kas
kas
 
Geregistreerd: 29 juni 2005
Locatie: Eindhoven
Berichten: 1.797
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door caat
Beste mensen,
ben net nieuw hier, nadat ik ineens mega haaruitval kreeg. de reden is nogal complex. Ik heb 3 maanden geleden 3 weken op IC gelegen en daar heel erg veel medicijnen gekregen. Verder was ik toen zwanger en dat is door een operatie afgebroken, want ik was te ziek om zwanger te blijven. Daarna ben ik niet opnieuw aan de pil gegaan. Nu 3 maanden later was ik een soort kleinduimpje die geen broodkruimels, maar een spoor van haren achterliet. Uit bloedonderzoek bleek dat ik een te snelle schildklier werking heb en een leverfunctiestoornis.

Het volgende heb ik gedaan: zinktabletten, ijzertabletten, de miverva pil weer genomen en vitB. verder dus een afspraak bij de internist voor de schildklier en lever.
mijn haaruitval is nu gestopt van de ene op de andere dag, maar ik weet dus niet waardoor het komt.
Heeft iemand ervaring met vb. operatie ed en haaruitval???? Ik had een enome bos met krullen en nu zie ik ook weer hele kleine haartje. Weet iemand of je je normale hoeveelheid haren na zoiets weer terug krijgt????
Caat,
Plotselinge hevige haaruitval na ziekte/zwangerschap medicijngebruik, operatie, narcose, kortom flinke trauma's die het lichaam te verwerken krijgt, komt regelmatig voor en jouw post lezende lijkt het alsof jij hiermee te maken hebt (gehad). Dit type haaruitval heet Telogeen Efflium duurt meestal 3 - 5 maanden en kan zich (volledig) herstellen dat laatste hangt wel af van de ernst van de haaruitval. Vraag anders eens of een dermatoloog ernaar kijkt.
Kitty
__________________
diane 35 + androcur
kas is offline   Met citaat reageren