Los bericht bekijken
Oud 8 december 2006, 00:45   #13
Marijtje
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 december 2006
Berichten: 3
dunner wordend haar

Hallo allemaal,

Mijn naam is Marijke en ik ben nieuw hier. Heb dit forum uitgebreid zitten lezen omdat ik de laatste tijd steeds dunner haar krijg. Vroeger was ik een meisje met veel en heel dik haar. Naarmate ik ouder werd is dit minder geworden. Waarschijnlijk heel normaal. Ik ben nu 25 en heb nog steeds veel haar maar niet meer dik. de laatste tijd wordt het echter steeds dunner en valt het ook steeds meer uit. ik merk dit in de douche, als er opeens een pluk uitkomt of tijdens het kammen. Ik ben altijd iemand geweest die veel haar verliest maar nu zie ik ze overal liggen. Nu lees ik dat haaruitval te maken kan hebben met het stoppen van de pil. Sinds ongeveer 3 maanden ben ik gestopt met de pil, Mercilon. In die tijd heb ik verscheidene huidreacties gehad. Ik kreeg bultjes op mij decollete en rug. Hiervoor ben ik naar de dokter geweest en ik kreeg hiervoor een zalf voorgeschreven tegen acne. Deze helpt wel. Hij raadde me ook aan om de diane pil te gaan slikken omdat deze ook positieve effecten heeft op de huid. Daarnaast heb ik de laatste tijd steeds meer last van roos. Ik heb hier al een aanatl jaar last van. Maar als ik het met head en scholders was dan gaat het weg. Deze keer echter niet. Daarnaast dus de haaruitval.
Ik weet nu niet wat ik er tegen kan doen. Als ik dit allemaal lees weet ik niet of ik wel met de diane pil moet beginnen, wil eigenlijk wel weer beginnen aan de pil. Maar is pas 3 maanden geleden dat ik gestopt ben. Gooi ik dan niet mijn hele hormoonhuishouden weer door de war? Heb trouwens ook al een s biergiste en zinkpillen geslikt en nu ook biotine pillen. Maar dat was steeds 1 pakje en ben hier niet mee doorgegaan. Hoe lang moet je dit slikken voordat het effect heeft. En is een bezoekje aan een dermatoloog misschien de moeite waard? Moet ik dan eerst weer naar de huisarts of kan ik er zelf 1 zoeken? Ben namleijk niet echt onder de indruk van mijn huisarts. En wordt een dermatoloog vergoed door het ziekenfonds?
Een hoop vragen dus. Hoop dat jullie ze kunnen beantwoorden.
Ik hoor graag iets van jullie!

Alvast bedankt.

Groetjes Marijke
Marijtje is offline   Met citaat reageren