Los bericht bekijken
Oud 15 mei 2006, 20:01   #2
muriel
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 april 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 29
Ik wil in deze post toch ook even melding maken van het feit dat veranderen van anticonceptie/het gebruik van orale contraceptie, in mijn geval Diane 35, soms verregaande gevolgen kan hebben en soms niet zonder risico is. Juist owv mijn haarproblemen liet ik in 2001 mijn mirenaspiraal verwijderen en kreeg ik Diana voorgeschreven. Gevolg: ik kreeg een paar weken later een aanval van acute longembolen en het mag een wonder heten dat ik er nog ben. Ik ben het gelukkige voorbeeld dat het niet altijd dodelijk hoeft te zijn, en moest ik op voorhand geweten hebben dat ik dat risico liep, dan nog zou ik het gedaan hebben, want zoiets gebeurt altijd alleen op een ander en zelfs de kleinste kans op haargroei zou ik gegrepen hebben. Dus zeker als je overgewicht hebt (mijn geval) of als je rookt, ook als je erfelijk belast bent (zoals ik) en misschien al eens een flebitis hebt gehad (zoals ik), vergeet dit niet aan je dokter te melden en wees alert de eerste weken dat je met je pil begint. Ik heb nu terug een mirenaspiraal, tot mijn grote spijt, maar ja, soms moet je kiezen tussen twee slechte alternatieven.
__________________
tot nu:
dagelijks 2 * minoxidil 4mg, gemaakt door apotheker
dagelijks haarwassen met Vichy Dercos haaruitval (rode fles)
vanaf nu:
rooscure: niet meer
American Crew: nog niet
Guhl Antiroos: dagelijks (kruidvat)
minoxidil 5%: 2* daags (minoxidil.com)
spiro 2%: 's avonds (niet langer dan slechts 10 min voor de minox, om onaangename geuren te vermijden)
muriel is offline   Met citaat reageren