Los bericht bekijken
Oud 23 oktober 2019, 09:45   #331
mexicang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2016
Berichten: 157
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janneke100 Bekijk bericht
Ja bah, ik heb niet mijn beste tijd maar het einde komt in zicht doseren blijft een valkuil blijkbaar.

Ik vind het ook lang duren met je haarwerker, te lang om eerlijk te zijn. Het kan best zijn dat iemand het druk heeft maar je hebt ook een bepaalde verantwoording t.o v klanten en hij kan dan toch een afspraak maken in een week dat het hem schikt, dan weet je waar je aan toe bent maar om iets lopende te laten met opgave druk ,druk zonder enig uitsluitsel vind ik niet gepast. Ja, zoiets zou ik zeker doen hoor, wat dingen proberen, ook al is het synthetisch, dan kun je toch modellen proberen, zien hoe iets staat en voelt en past etc en wie weet wat een afspraak oplevert of wat ze misschien nog meer voor je kunnen doen.


Nee, na een maand kun je er nog weinig over zeggen, maar als je de indruk hebt dat wenkbrauwen voller worden dan is dat niet verkeerd dunkt me. Ik slik nu al lange tijd Neofollics en de uitval is weer afgenomen, de ene keer wat minder als de andere, maar het haar wat terug groeit blijft onverminderd heel erg fijn. Dus of de uitval weer afneemt door de tabletten of gewoon omdat het weer najaar is weet ik niet.

Appelazijn kun je nooit fout meegaan dat is erg prettig vind ik, en hopelijk helpt het je zus ook. Want jeuk is meestal een teken dat er iets niet goed zit met je hoofdhuid.

Dan weet je dat ook weer met de Dyson, als je het niet hebt geprobeerd dan blijft het in je hoofd hangen en nu weet je het verschil met je eigen fohn tenminste en ook dat het je dit geld niet waard is. En je kon hem direct retourneren, ook heel belangrijk

Wat ontzettend akelig dat de uitval nu toch weer toeneemt, hoe kan dat nu toch he, je doet er alles aan, geen irriterende shampoo. niet te vaak wassen, met appelazijn spoelen, supplementen slikken en dan nog. Ja, het ontregelt je leven, ik blijf ook hopen dat het herstelt, stress is mijn grootste vijand denk ik. Ook wat het seboroiisch eczeem betreft, daar is stress ook geen hulp bij, nergens bij, maar jaaaaaaaaaaaaaaaa
Janneke, drukke periode op het werk nu?
Doseren is inderdaad lastig he? Dat herken ik wel. Ik ga altijd vol gas, alleen vergeet ik dan even dat ik de bal echt terug gekaatst krijg.
Een werkdag bestaat voor mij uit 8 uur. In die 8 uur kan ik werk voor 16 uur doen. Vol gas. En dat doe ik dan 2 dagen achter elkaar, zaterdag ben ik thuis druk waardoor ik standaard op zondag gesloopt ben. Dan kan ik mijn bed niet uitkomen,ben chagrijnig enz enz.
Doseren zou een uitkomst zijn...

Ondertussen heb ik nog altijd niets gehoord van de haarwerker, dus ik denk dat er maar weer een kort mailtje achteraan gaat, om ze even te herinneren aan het feit dat ik niets heb gehoord.
Schandalig...

Janneke, jij slikt Neofolics, wat is dat precies?
Zijn dat vergelijkbare supplementen?

Stress is inderdaad een. grote boosdoener. Ik kan dit ook niet of slecht reduceren. Ik vind het gewoon lastig en ik lijk ook gewoon het beste te functioneren onder grote druk.
Nu heb ik thuis ook best stress. Mijn man en ik zitten momenteel echt op een ander level. Hij is, net als zijn moeder overigens , bijzonder eigenwijs en neemt niets van een ander aan. Dit geldt niet alleen voor mij, maar ook voor vrienden en op zijn werk. Als iemand hem feedback geeft, zegt hij vrijwel altijd iets in de trant van 'ik doe toch niets fout?' of 'ik help je toch?' (hij neemt het over, ipv helpen) en sluit vaak de deur voor een verder gesprek.
En dit begint mij steeds vaker te irriteren en op te breken.
Ik weet ook niet zo goed hoe ik hem dan moet bereiken.

Wij hebben een hele lieve, leuke, grappige en sportieve dochter. Alleen zij heeft een enorm karakter met een sterke wil. Zij is enorm visueel ingesteld en zij heeft baat bij een consequente aanpak met duidelijkheid en structuur.
Naar mij luistert ze prima, ik zorg voor regelmaat en structuur en daar vaart zij wel bij. Mijn man daartegen... hij zorgt er niet voor dat ze tussen de maaltijden door nog even wat krijgt, zet haar nooit eens onder de douche, doet haar niet naar bed enz. Niet uit onwil, hij is bezig met andere dingen die hij voor laat gaan, hij is voornamelijk bezig met (dingen voor) zichzelf.
En ik kan mij daar soms zo aan storen....
Dus ja, dat geeft ook stress.
Ik heb al regelmatig aan gegeven dat deze situatie een aanslag is op mij en dus ook op mijn haaruitval.

Hopelijk gaat dit ooit beter, anders weet ik niet waar het schip strandt...

Maar wat mij nou laatst overkwam...
Ik raakte met iemand in gesprek en zij zat steeds haar haren goed te doen.
Op een gegeven moment vraag ik "blijft het niet zitten, je speld?"
Zij gaf aan dat zij haar haren momenteel hopeloos vindt, het is heel dun aan het worden. Zij weet van mijn haaruitval, dus wellicht dat het makkelijker was om het er dan over te hebben.
Alle herkenbare dingen kwamen ter sprake: onzekerheid, zelfbeeld, spiegels, vrouw zijn enz enz.
Maar ook dat zij inmiddels een haarwerk heeft, maar dat het verschil ineens zo groot is en dat zij haar haarwerk hierdoor nog niet echt op durft.
We hebben er lang over zitten praten.
Er zijn zoveel vrouwen met dun, heel dun, of dunner wordend haar.
Dit zou bespreekbaar moeten worden. En haarwerken, toppers, haarstukken, pruiken enz, die zouden betaalbaarder moeten worden. Zodat het voor iedereen toegankelijk is. Jong, oud, rijk, arm. Iedereen heeft recht op zelfvertrouwen. Iedereen!
mexicang is offline   Met citaat reageren