Los bericht bekijken
Oud 17 juli 2019, 16:04   #239
Willow
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 juli 2018
Locatie: België
Berichten: 8
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janneke100 Bekijk bericht
Ik had nog een vraag, op internet lees ik bij sommigen dat je de appelazijn moet uitspoelen en bij anderen juist weer niet? Ik zelf denk dat het naast uitwendige factoren ook heel veel heeft te maken met genen, hormonen, stress etc. Ik ben in 2008 al gediagnosticeerd als HSPer en het komt hier bij meerderen voor die ook allemaal hoofdhuid/ haarproblemen hebben. Als je hoofdhuid eenmaal uit balans is dan is het moeilijk om het weer in balans te krijgen is mijn ervaring dus ik ga dit zeker proberen.

Kijk, hoe anderen het doen, daar kan ik weinig over zeggen of oordelen, maar naar mijn gevoel zijn de mensen die het uitspoelen mensen die de appelazijn als natuurlijke conditioner gebruiken. Mensen met een normale hoofdhuid ph en haardos, zou ik denken. Als je het uitspoelt, doet het sowieso zijn werk aan je haardos. Doe je het omwille van medische redenen, dan spoel je niet uit, want dan heeft het meer tijd om zijn werk te doen. Doe het bij elke wasbeurt tot je hoofdhuid er beter gaat uitzien.aanvoelen. Spoel je het wel meteen uit, dan heeft het (volgens mijn ervaring) enkel een cosmetisch effect, en zal het langer duren eer je van het probleem af bent.



In jouw geval zou ik het aanvankelijk niet uitspoelen zolang je hoofdhuid nog niet goed is. Geef jezelf een weekje om dat zelf te ontdekken. Je mag er zelfs mee in de zon lopen, dat is naar het schijnt dan ook heel goed, maar geen must om van je hoofdhuid problemen af te raken.



Zoals ik ook al eerder zei, gebruik ik het soms ook vooraf aan het wassen met een sprayflesje omdat het een natuurlijke ontvetter is en je dan geen shampoo nodig hebt. Wel even een beetje inkneden/masseren (zachtjes. En ja er zullen haren aan je handen blijven hangen, maar die haren zouden toch uitvallen de komende dagen, want die zaten al los). Je kan het dus ook zo doen als je dat wil, maar laat het dan zeker een kwartiertje inwerken voor je uitspoelt. Het kan even een beetje prikken, maarja, die hoofdhuid is nu nog geïrriteerd natuurlijk. Als je een wonde met een ontsmettingsproduct gaat verzorgen, dan prikt dat ook. Wees daar niet bezorgd over.



Na je eerste wasbeurt ga je meteen al een soort van verlichting van de jeuk voelen. De jeuk komt daarna wel weer vlug terug tot er tijd is overheen gegaan dat je hoofdhuid weer zuiver is. Ik heb sinds ik er mee begon vorige zomer, geen jeuk of schilfers of andere problemen meer mee gehad.



En belangrijk, gebruik geen andere chemische middeltjes er bij, want dat werkt zich tegen en dan krijg je het gevoel dat het niet werkt. Mensen hechten veel te veel geloof aan wat dokters en dermatologen voorschrijven, terwijl alles dat men chemisch namaakt, gebaseerd is op wat al aanwezig was in de natuur. De kassa moet rinkelen natuurlijk, en dan zijn mensen als wij gemakkelijke slachtoffers.



Ga voor biologische appelazijn.


Succes!
Willow is offline   Met citaat reageren