Los bericht bekijken
Oud 14 augustus 2017, 15:14   #24
blondy
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 oktober 2008
Locatie: zuid holland
Berichten: 29
Geslacht:
hoi allemaal,

sinds een maand weet ik dat ik FFA heb, het is bij mij 9 jaar geleden al begonnen. ik ben toen wel bij een dermatoloog geweest maar heb nooit een diagnose gekregen, ze zei als over een half jaar je haar nog uitvalt kom dan maar terug. dat was natuurlijk niet zo omdat dit heel langzaam gaat, of net als bij mij gewoon 9 jaar stil heeft gestaan.
een maand of 4 geleden zag ik ineens dat de kale plekken boven mijn oren meer zichtbaar werden, dus dacht ik hetzelfde als Joling te doen en haar van m'n achterhoofd naar de zijkanten te laten verhuizen. een afspraak gemaakt bij hairplus in barendrecht en die mevrouw heeft me meteen verteld dat ik naar de dermatoloog moest om wat testjes te laten doen omdat een haartransplantatie waarschijnlijk niet zou helpen. het grootste deel van het getransplanteerde haar zou dan weer uitvallen.

meteen een verwijsbrief voor de dermatoloog gehaald en na een biopt was het zeker dat ik FFA heb. ik heb nu topicorte gekregen en dat smeer ik twee weken op de plekken waar het weer opgelaaid is, maar daar zie ik nog niet echt resultaat van. de haarwortels zijn nog steeds opgezet en ik voel steken in mijn huid en het is rood en branderig. ook steekt het af en toe in m'n voorhoofd en jeuken m'n wenkbrauwen en de huid daaromheen is rood.

volgende week maandag heb ik een belafspraak met de dermatoloog en dan wil ik vragen om iets meer als alleen de lotion te gaan gebruiken, maar wat??? als ik behandeling FFA google zie ik verschillende medicijnen van een prednisonkuur tot antimalariamiddelen, maar ook finasteride en antibiotica.

de FFA is bij mij begonnen nadat ik op mijn 37e met de pil ben gestopt en nu ik 46 ben en denk dat ik in de beginfase van de overgang zit is het weer opgelaaid. waarschijnlijk dus ook door hormonen weer verergert.
maar kort voordat het nu weer terug was heb ik ook een allergische reactie gehad en het zou me ook niet verbazen als dat m'n imuumsysteem een beetje in de war heeft gemaakt.

groetjes
blondy is offline   Met citaat reageren