Discussie: zou het echt?
Los bericht bekijken
Oud 20 februari 2002, 23:07   #22
Savior
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 28 oktober 2001
Berichten: 24
Citaat:
Originally posted by Rocco
Savior schreef :





L*U*L*K*O*E*K,zolang je GEEN Finasteride ( een DHT inhibitor gebruikt) kun je onmogelijk positieve resultaten boeken bij een Mannelijke vorm van kaalheid. Niet de mensen op Valse hoop brengen Savior.

Zolang je geen DHT stopt, groeit er geen ENKEL haartje terug of wordt het dikker ( misschien met Minoxidil, maar dat is een ander verhaal, deze werkt ook vrij slecht zonder Fina erbij ) ! Om feiten kunnen we niet heen Savior.

Ps: Gezien je bericht en je negatieve houding t o v Finasteride ( hormonale medicijn), ga ik ervan uit dat je geen Fina hebt gebruikt.


Groetjes
Zoals ik al een keer vermeld heb wil ik geen valse hoop wekken. Ik had gewoon destijds mijn smoel moeten houden en hem pas open moeten trekken als ik het bewijs kon tonen. Dat heb ik niet gedaan, mijn fout, en excuses daarvoor.

Daarnaast heb ik inderdaad nooit fina gebruikt (zal ik ook nooit of te nimmer doen) en dat minoxidil ook niet. Zoals je vaak genoeg hebt kunnen lezen gaat de gezondheid van de rest van mijn lichaam boven mijn haar als op het op die keuze aan zou komen. Ik neem geen risico's met medicatie waarvan ik de lange termijn effecten niet ken.

Daarnaast acht ik deze middelen niet noodzakelijk om haaruitval te stoppen en om het weer te laten groeien. Dat je DHT aanwijst als de hoofdoorzaak van haaruitval kan ik begrijpen, dat schijnt onderzocht te zijn. Wat ik ook weet is dat niemand eigenlijk weet wat DHT voor doel heeft in het lichaam en waarom DHT het haar doet uitvallen.

Wat wel duidelijk is is dat DHT een schijnbaar onleefbare (of minder leefbare) situatie creeert voor het haar. Hierin is DHT de oorzaak het de situatie die het te creeert het symptoom van de haaruitval. Nu pak je met fina de oorzaak aan door de DHT uit te schakelen (al is het maar gedeeltelijk) en verdwijnen ook de symptomen (de onleefbare situatie).

Normaal is het natuurlijk altijd aan te raden om de oorzaak aan te pakken en niet de symptomen. In dit geval maakt dat niet uit naar mijn mening. De oorzaak is namelijk niet definitief uit te schakelen. Je moet medicatie blijven slikken om de haaruitval tegen te houden of te vertragen (want dat het je hele leven werkt is niet bekend dat geeft zelfs Boersma toe). Daarnaast levert het direct aanvallen van de DHT in je lichaam een behoorlijk risico op aangezien met niet precies weet waar dit hormoon voor dient. Als we het logisch benaderen heeft iedere stof in het lichaam zijn functie dus ook DHT. Wat gebeurt er met ons als we deze stof neutraliseren?? Ik weet het niet en ben ook niet bereid het risico te nemen. Maar goed dat is voor iedereen persoonlijk. Ik hoop wel dat iedereen het gebruik goed overweegt en zich niet alleen blindstaart op de eventuele resultaten voor het haar.

Zoals ik al zei is het aanpakken van de oorzaak in mijn ogen niet de beste keuze. Daarom richt ik me op de symptomen. DHT is namelijk niet direct verantwoordelijk voor haaruitval, het veroorzaakt een situatie waarin haren niet meer kunnen groeien. Deze symptomen heb ik al uitgebreid beschreven in eerdere posts. Daarin heb ik ook genoemd dat DHT lang neit de enige oorzaak is aangezien mensen tegenwoordig steeds eerdr en sneller kaal worden dan een halve eeuw geleden. Dan is er ook iets aan de hand met de leefsituatie.

Nogmaals, de enige reden dat ik nog niet zeg waar ik mee bezig ben is dat ik er eerst 100% zeker van wil zijn dat het werkt zoals het behoort te werken. Tot nu toe ben ik niet teleurgesteld. Zo gauw ik harde bewijzen heb laat ik het meteen weten dat beloof ik. Ik heb er namelijk helemaal geen baat bij om de bezoekers hier te bedonderen enik weet ook donders goed hoe het is om leugens voorgeschoteld te krijgen Dit gun ik helemaal niemand. Ik had gewoon ff mijn verstand meoten gebruiken toen ik hier voor het eerst kwam .. maar goed dat is achteraf.

Savior
__________________
Never give up
Savior is offline   Met citaat reageren