Los bericht bekijken
Oud 7 augustus 2019, 14:11   #290
Janneke100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2018
Berichten: 86
Geslacht:
Unhappy

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mexicang Bekijk bericht
Hi!
Inmiddels zit ik lekker in een hotel op een zonovergoten eiland, met al mijn hoedjes, petjes en haarbanden. En dat is echt nodig want het waait hier veel en hard. En ik heb ze ook nodig, want ik heb genoeg mee, maar mijn haarwerk ben ik vergeten... kwam ik achter dat we onderweg naar Schiphol waren, kon dus niet meer om keren.
Vanavond na het eten een stuk gelopen, maar een hoofddeksel vergeten, dus resultaat na de wandeling was vet en dun vlassig haar, vooral dus bovenop.
En dat terwijl ik het eigenlijk woensdag pas wil gaan wassen...

Janneke, hoe werk jij met de appelazijn? Ik spoel mijn haren er mee voor ik onder de douche stap. Ik laat het even in trekken, minuut of vijf en dan spoel ik het uit en was ik nog even na met mijn shampoo.

En nou en of dat er een deel van je eigen ik ‘verdwijnf’, net zoals er een groot stuk van je zelfvertrouwen. Als ik dan na vanavond voor de spiegel sta, Daan vind ik mijn spiegelbeeld echt schrikbarend, de spiegel ontwijk ik dan echt. Pas schoongewassen haar oogt prima, maar zodra het vettig wordt is het echt niet om aan te zien. Vind ik.

En dan begint bij mij meteen de angst voor het nieuwe schooljaar. De vakantie is op de helft, over drie weken moet ik weer werken, en denk nu al aan wat de collega’s wel niet zullen zien, zullen denken enz. Ik denk gedachten die er waarschijnlijk niet hoeven te zijn, maar zo voel ik mij gewoon. Net als vorig jaar, man wat was dat erg, de uitval zorgt soms voor zo’n laag zelfbeeld dat ik echt denk dat iedereen het ziet en er een oordeel over heeft.

Janneke, wat een verhaal over dat van Hairkeeper... dat is echt te erg voor woorden, goed dat je het hier aangeeft, want alleen zo kunnen zulke zaken uitgeroeid worden. Dat is dus echt een oplichter. Hoop dat het toch goed komt maar heb er een hard hoofd in gezien je verhaal...
Hoi, klink goed Lekker genieten daar. Maar je haarwerk zelfs vergeten, hoe is dat nu toch mogelijk maar verder gelukkig spullen genoeg voorhanden en nu kan het ook niet met een koffer zoekraken.

Ja, wind is erg he, dan heb je meteen vettig haar. Maar dan toch gewoon een keer meer wassen misschien, met een milde shampoo is dat niet heel erg. Ik zou eerst gisteren wassen, zondag was de laatste keer en drie dagen vind ik gewoon lang maar we kregen visite, vrij onverwacht, dus wordt het vanavond. Ik spuit het een kwartier van tevoren in met appelcider en dan onder de douche en wassen met shampoo en dan spuit ik er weer appelcider in en dat spoel ik niet meer uit.

ja absoluut, met je haren verdwijnt ook een groot deel van het zelfvertrouwen, ik heb dat precies zo en daarom ga ik gewoon niet meer buiten de deur zonder haarwerk. Ik heb het afgeknipt zoals je weet dus als het net is gewassen voelt het schoon en fris en oogt het anders. Wat voller in ieder geval en dunne plekken vallen minder op.

Ik kan me dat heel goed voorstellen dat je daar tegenop ziet. Ik had hier eerst een ander stukje staan maar later bedacht ik me dat je waarschijnlijk doelt op het dragen van je haarwerk voor het eerst naar het werk en wat ze zullen zeggen, denken, wat dan ook. Ik vond dat ook heel eng in het begin en ging aan mensen vragen die mij goed kenden of ze wat aan mij zagen. Maar die zeiden van niet of vroegen wat ze moesten zien, en de mensen die van iets wisten ging ik weer vragen of ze echt niets zagen. Nee, echt niet!, check, check, dubbelcheck. Inmiddels ben ik er zo aan gewend dat ik daar overheen ben. ik vind mezelf er, ondanks dat het kapsel nagenoeg hetzelfde is als wat ik had, er toch anders uitzien maar zo zien anderen het niet is mijn ervaring. Ze zullen hooguit vragen misschien of je naar de kapper bent geweest of wellicht opmerken dat je haar zo mooi zit. In beide gevallen kun je dat beamen :-) Maar wat mensen ook denken of zeggen, het belangrijkste is dat wij ons er beter mee voelen. Mensen zijn gelukkig het meest met zichzelf bezig : -)

Ja, deze mensen verkopen dure pakketten met garantie en dat is al heel erg raar eigenlijk want hij kan op afstand ook niet zien wat er precies gaande is dus geen resultaat, geld terug is tricky, maar omdat we het zo graag willen geloven geven mensen veel geld hieraan uit. Dat hij op geen enkele manier te bereiken is zegt al voldoende.

Laatst gewijzigd door Janneke100; 7 augustus 2019 om 22:19
Janneke100 is offline   Met citaat reageren