Los bericht bekijken
Oud 20 augustus 2019, 11:30   #295
mexicang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2016
Berichten: 157
Geslacht:
Janneke, ja, die tijd is inderdaad voorbij.... Net zoals het onbezorgd onder de douche gaan staan en er lekker van genieten. Nu is het iedere keer plannen wanneer het gewassen moet worden
Om de aandacht ergens anders op te leggen, ben ik 'smorgens ook wat langer bezig met wat make-up, dus mijn hele ochtendroutine duurt veel langer en daar heb ik echt de pest over in, want ik wil helemaal niet zo lang tijd verspillen aan mijn uiterlijk. Maar ja, als dat eenmaal in mijn systeem zit, gaat het er niet zomaar meer uit...

Vandaag bij de homeopaat geweest. Hij is een homeopaat die je door meet met een apparaat. Hij vroeg hoe het ging, ik heb eerlijk verteld dat het beter kan, dat ik mij niet fit voel. Maar dat het lijkt dat dit ontstaan is nadat ik weer ineens een menstruatie kreeg.
Hij ging aan de slag en gaf direct aan dat mijn hormoonhuishouding niet in orde is, evenals de vetstofwisseling. Hij heeft mij wat medicatie gegeven en ik moet van hem omega 3 bijslikken, dat neem ik niet goed op.

Gek genoeg had ik dit zelf een aantal weken geleden in gedachten, iets met omega slikken, maar niet gedaan.
Dus dat ga ik straks maar even halen of bestellen.

Ik reken ook altijd de haren op de niet wasdagen mee, maar die vallen minder op dan na het wassen. Hier ligt de badkamervloer dan ook vol... , ik weet nog dat in 2016 mijn man dit als eerste op viel: "mex, er liggen echt overal haren van jou".
Ik kom ze ook tegen in de droger, het stofreservoir. Als daar op een gegeven moment meer haren in zitten, dan weet ik het al. Net als de stofzuiger, ik heb een dyson, als de haren om de borstel blijven hangen of in de opvangbak zitten...

Janneke, drink je ook al appelazijn? Ik deed gisteren 2 theelepels in een mok water, dat was even te zuur. voor mij is 1 tl voldoende. Ik vind het wel lekker, om eerlijk te zijn.
Misschien ook maar eens een dressing mee maken of zo

Ja die stress.... Weet je dat ik soms moe word van mijzelf? Ik weet dat de manier waarop ik dingen doe niet goed zijn, maar ik kan het niet veranderen, ik vind een omslag maken zo moeilijk. Het zit al jaren zo in mijn systeem, dus dat is niet zomaar eruit. Als je hoogsensitiviteit er al uit krijgt...
Donderdag weer werken, dan komen we eerst met het hele team bij elkaar... dat is voor mij al direct een overkill aan sensitiviteit. Ik kan dat niet goed bolwerken, na bijna zes weken weer zoveel geluid, zoveel geur, zoveel emoties...
Gelukkig werk ik met een collega samen die dit ook heeft, dus ik ga proberen om mij zo snel mogelijk terug te trekken in de rust, zodat ik nog kan functioneren ipv dat ik na een uur al kapot ben en nog zeker 6 uur moet werken.
OOk mijn pauze ga ik in een rustige omgeving houden. Ik hoop dat het allemaal lukt om mijzelf voorop te zetten ipv anderen. Want dat is echt de eerste switch die ik moet maken, wat de homeopaat ook steeds zegt: Jij eerst, dan pas de ander.
mexicang is offline   Met citaat reageren