Los bericht bekijken
Oud 8 juni 2018, 07:11   #4
casanostra
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 maart 2018
Berichten: 58
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nicolaasdk Bekijk bericht
Slechte studie.

Minoxidil 2% is bewezen minder effectief dan minoxidil 5%. Waarom zou je kiezen voor de vergelijking met Minoxidil 2% terwijl de 5% beter is? Slaat dus echt nergens op. Daarnaast is de studie niet geblindeerd gedaan, wat betekend dat zowel pati?nt als onderzoeker wisten welk middel er werd gebruikt. Hierdoor kun je ook meetfouten krijgen bij het meten en verwerken van je resultaten (observer bias).

Om het effect daadwerkelijk te testen moet je de volgende studiearmen nemen en de studie geblindeerd uitvoeren:
1. Rozemarijn
2. Placebo

Als Rozemarijn beter blijkt dan placebo:
1. Minoxidil 5% (gouden standaard)
2. Minoxidil 5% + rozemarijn

Het heeft geen zin om Rozemarijn met Minoxidil te vergekijken aangezien minoxidil 5% bewezen effectief is en je dus eigenlijk wil weten of Rozemarijn daar iets aan kan toevoegen. Je wil Minoxidil namelijk niet vervangen maar wel het effect ervan versterken.

Kortom: Je hebt vrijwel niks aan deze studie.
Nogal een snelle conclusie en een vreemde onderbouwing ook...

JIJ perooonlijk wil Minoxidil misschien niet vervangen, ik en vele anderen die geen chemische troep willen slikken, wel!

Daarnaast maakt geblindeerde studie niet uit in dit verhaal, want het gaat niet om interpretieve uitkomsten als "ik voel me beter" of "Minder pijn etc.", je kunt aan de hand van metingen en foto's een duidelijk verschil zien, dus een drogreden van je.

Uit het onderzoek blijkt nog steeds dat het beter werkt dan de 2%, dus onderzoek is nog steeds van grote waarde, alleen niet voor mensen die graag voor synthetische rommel kiezen boven het natuurlijke.
casanostra is offline   Met citaat reageren