Los bericht bekijken
Oud 19 februari 2005, 16:47   #2
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Beste Lanne,

Ik heb je post even afgesplitst van de algemene duta-thread en er een aparte thread van gemaakt. Dit om de onderwerpen te scheiden. Ik heb ook de quote in je verhaal even duidelijk onderscheiden van je eigen tekst. Probeer voortaan een beetje op de leesbaarheid van je posts te letten: je hebt een beetje een spaghetti-schrijfstijl en dat is niet echt prettig lezen voor de medegebruikers van het forum. En wil je voortaan een bronvermelding geven bij je post? Dus als je een stuk tekst copypaste, geef dan even de link erbij.

Om inhoudelijk in te gaan op je post. Als je wilt kun je op de forums altijd wel iemand vinden die een bepaalde bijwerking ondervindt. Als ik nu maar lang genoeg ga zoeken kom ik vanzelf iemand tegen die paarse paddenstoelen op zn rug heeft gekregen van duta.

Wat ik hiermee wil zeggen is dat je niet af moet gaan op gebruikerservaringen op dit gebied, maar op de grote onafhankelijke dubbelblinde studies die zijn gedaan naar duta. Daaruit kwam naar voren dat er bijwerkingen kunnen optreden, maar niet vaak en ook meestal niet ernstig van aard. Zo'n beetje het ergste wat je ervan kan krijgen is gynaecomastie, maar voor 'n vrouw is dat weer helemaal geen drama.

Het schijnt zo te zijn dat type 1 van het enzym 5AR in de hersenen voorkomt. Maar als iets in de hersenen voorkomt, wil dat niet zeggen dat het ook meteen een functie vervult. Ik geloof absoluut niet dat de gemelde bijwerkingen door de door jou aangehaalde persoon kunnen komen door gebruik van dutasteride.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback


Laatst gewijzigd door Tiuri; 19 februari 2005 om 16:49
Tiuri is offline   Met citaat reageren