Los bericht bekijken
Oud 23 oktober 2019, 00:33   #21
FVL
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 augustus 2019
Berichten: 37
Geslacht:
2 maanden update!

Bij deze even een twee maanden update!!
Alles is goed verlopen tot nu toe, in mijn ogen. Ik heb de eerste maand Niet gepost, omdat men haar voornamelijk was uitgevallen. Ik vond het zelf wel confronterend ondanks dat ik wist dat het erbij hoorde. Vooral omdat ik zo rond dag 10 een mooi resultaat had. Toen had ik een goed gemillimeterd kapsel met een mooie haarlijn. Toen het ging uitvallen vanaf ongeveer de 2 a 3 e week, ben ik langzaam een pet gaan dragen. Ik voelde me toch iets onzekerder en had geen zin om iedere keer aan iedereen uit te leggen hoe en wat. Ik ben vanaf de 14e dag na de operatie begonnen met mijn nieuwe haarregime. Ik slik 3 x per dag de essential vitamines van regenepure. Deze zijn hooggedoseerd met biotine, saw palmetto en andere groeibevorderende ingrediënten. Ook ben ik dagelijks mijn haar anders gaan wassen. Ik was mijn hoofdhuid en haar eerst kort met Revita shampoo. Deze laat ik ongeveer 2 minuten intrekken, daarna spoel ik deze uit. Dan was ik met regenepure DR (met ketoconazol). Deze masseer ik grondig in en laat ik enkele minuten intrekken. Daarna spoel ik deze uit en gebruik ik om de dag de biotin conditioner van regenepure en de revita conditioner. Na deze 3 producten gebruikt te hebben voelt je hoofdhuid heerlijk fris en ‘koel’ aan. Je voelt dat het in ieder geval iets doet. Als in de ochtend mijn haren droog zijn, Druppel ik 1 ml haarlotion van prohair op mijn kruin, inhammen, kalend gebied etc. Dit doe ik tweemaal daags. Ook Savonds voor het slapen gaan druppel ik 1 ml op dezelfde gebieden. Ik masseer het goed met mijn vingertoppen in de hoofdhuid. De lotion bestaat uit minoxidil 5% en ‘topische’ finesteride 0,5%. Ik heb nog geen enkel bijwerking.
Ik ben met de shampoos, vitaminen en de lotion pas de 14 e dag na de operatie gestart, dus ik gebruik het ‘regime’ pas bijna 1.5 maand.
Ondanks dat overal staat dat de resultaten pas na een aantal maanden optreden, merk ik vanaf deze week wel verschil. Waar het aan licht is moeilijk te zeggen maar ik denk misschien een combinatie van allen. Ik ben na een maand voor het eerst naar de kapper geweest om uit de zijkanten kort te laten scheren. Nu merk ik sinds deze week, ondanks dat het transplantatie gebied nog steeds uit is gevallen, dat de haren bovenop mijn hoofd en op de kruin wel steviger, stugger en dikker aanvoelen. Ook zie ik sinds deze week een aantal haren op de inhammen ontstaan. Dit zijn nieuwe want twee weken geleden was alles glad daar. Ze staan nog een beetje lukraak verspreid maar het is ook nog erg vroeg! Het zijn nog wel een beetje donshaartjes, maar ik ben er al blij mee! Ik heb ook last gehad van schock löss. Vooral net achter het transplantatie gebied voelen meer haren uit. Omdat ik nog geen 2 maanden verder ben, ben ik erg blij met de ontwikkelingen! Ik kijk erg uit naar maand 5 a 6 en kan niet wachten hoe het dan al gevorderd is! Ik zal morgen wat foto’s maken en deze onder deze update posten! Ik kom na 3 maanden opnieuw met een update! Ik vroeg me alleen nog af of iemand ervaring heeft met een dermoroller? Ik heb er een gekocht van foligain en vroeg me af het slim is deze nu gebruiken/toevoegen aan mijn regime. Alvast bedankt!

Laatst gewijzigd door FVL; 23 oktober 2019 om 00:38
FVL is offline   Met citaat reageren