Los bericht bekijken
Oud 8 december 2019, 17:09   #50
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FVL Bekijk bericht
Beste Leden,

Heeft een iemand verstand van de dermaroller en voegt dat in mijn situatie
Iets toe aan mijn huidige ‘haar regime’?

Ik heb er een van foligain gekocht met 0.25 mm naaltjes.
Voor mijn gevoel zijn den zo klein dat ik bijna niets voel en ook het idee heb dat het dan niet voldoende werkt.. maar misschien kan iemand mij een iets meer over uitleggen? De werking en het effect ervan.. overal lees ik namelijk verschillende dingen en ben benieuwd of het bewezen effectief is gebleken. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen!??
Dermarollen heeft meerdere functies, en de lengte van de naaldjes speelt daarbij een rol.

0.25-0.5mm kan je meerdere keren per week doen vlak voordat je Minoxidil smeert. Dit zorgt ervoor dat de Minoxidil veel beter geabsorbeerd wordt (ik las ergens zelfs +1000% dan wanneer je Minoxidil gebruikt zonder vantevoren een dermaroller te gebruiken). Je kan de 0.5mm ook zonder Minoxidil gebruiken. Idee daarachter is dat je wondjes maakt op je hoofdhuid, waardoor er een helingsproces in gang wordt gezet. Gevolg daarvan is dat er meer bloed naar dat gebied van je schedel gaat waardoor de haarfollikels een boost krijgen.

1.0mm en daarboven kan je het beste maximaal 1x per week gebruiken, en als je dat gebruikt dan is het aan te raden om minimaal 24 uur geen Minoxidil te gebruiken omdat het anders systemisch kan gaan (oftewel, grotere kans op bijwerkingen). 1.0-2.0mm naaldjes dienen vooral voor wounding, wat ik boven schreef, maar dan een stapje verder.

0.25mm is inderdaad niet zoveel. Maar het resultaat kan bij iedereen anders zijn. Zelf gebruik ik 0.5mm en 1.0mm.
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren