Los bericht bekijken
Oud 20 juni 2020, 17:46   #23
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
20-06-2020 2e Consult (telefonisch)

Zojuist 2e consult gehad met dezelfde arts. Hieronder de uitkomst van het gesprek.

Shockloss
Volgens de arts is er momenteel te weinig bewijs op de wereld om heel duidelijk aan te kunnen geven wat shockloss echt veroorzaakt of kan voorkomen.
  • Wel is het bekend dat het te maken heeft met een stressreactie. De ene persoon reageert daar gevoeliger op dan de andere.
  • Beschadiging van de hoofdhuid staat los van shockloss, maar een dergelijke beschadiging kan wel een situatie creëren dat herstel of de groei kan belemmeren.
  • Beschadiging van de omringende follikels staat ook los van shockloss. Ook hier kan een dergelijke beschadiging wel een situatie creëren dat herstel of de groei kan belemmeren.
  • Het is volgens hem ook nog niet concreet te zeggen dat haren die slap of dun zijn gevoeliger zijn voor shockloss.
  • De kans op shockloss zal ook niet beïnvloed kunnen worden door een keuze voor FUE of DHI.
  • De incisies worden overigens gedaan door de assistenten die de transplantatie uitvoeren. Bij een DHI is er geen sprake van incisies, omdat de haarzakjes direct geïmplanteerd worden.
  • Met DHI kan er wel een hogere dichtheid bereikt worden dan met FUE.

3000 grafts
Het aantal grafts werd volgens de arts ingeschat met behulp van de ARTAS simulatie.
  • Hij gaf daarbij aan dat in mijn situatie rekening werd gehouden met een extra lijn om mijn haargrens te verlagen, de dichtheid van mijn forelock en inhammen te verhogen, mijn kruin mee te nemen en ook midden op mijn hoofd de dichtheid te verhogen.
  • Vervolgens gaf hij ook aan dat dit een schatting blijft en dat er op de dag van de behandeling zelf vóórdat de behandeling begint nogmaals nader zal worden bekeken hoeveel grafts er nodig zullen zijn voor het gewenste resultaat.

Na dit gesprek heb ik wel meer rust gekregen. Vind Visus nog steeds heel klantvriendelijk en betrouwbaar overkomen.

Heb het e.e.a. weer beter op een rijtje kunnen zetten. Ik denk dat ik ga voor een DHI behandeling in combinatie met een XL Hair behandeling, maar wacht nog even wel de offerte af en laat het ook nog even allemaal weer bezinken.

Laatst gewijzigd door mjds; 21 juni 2020 om 12:57
mjds is offline   Met citaat reageren