Los bericht bekijken
Oud 7 juli 2020, 23:59   #33
themen
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Berichten: 1.536
Geslacht:
Het consult
Op 6 juli 2020 op consult geweest bij Kliniek Veldhoven. Heel prettig gesprek gehad. Ik had het gesprek met de hoofdverpleegkundige. Alles is besproken van wat er bij de operatie komt kijken tot aan mijn wensen en mogelijkheden. Er werd ruim de tijd genomen. De beoordeling van de kaalheid is nog steeds confronterend, ondanks je het zelf weet. Er hangt daar een relaxte sfeer. Ook zijn de verdovingen nog ter sprake gekomen waar de arts ook bij was. Pijn ervaart iedereen anders, ze gaf aan dat het heel erg te vergelijken is met de tandarts. Heb 4 kiezen weg laten halen een aantal jaar geleden. Die prikken deden bij mij geen pijn. Het leek alsof er een ballonnetje op werd geblazen op de plek waar ze spuiten. Ik gok dat spuiten in het hoofd een stuk pijnlijker zijn.

Mijn donor is van goede kwaliteit. Met een zuinige en veilige berekening kwam ze op 7000 grafts totaal. Waarschijnlijk kan er nog meer geoogst worden in de toekomst. Mijn kaalheid werd omschreven als diffuus. Oftewel: van voor tot achter gelijkmatig dunner. Voordeel: je hebt op elke vierkante centimeter nog haar staan. Nadeel: omdat het overal dunner is zul je ook overal grafts moeten plaatsen om een realistisch resultaat te krijgen waardoor er meer grafts nodig zijn. Mijn haarlijn hoeft niet verlaagd te worden want de originele haarlijn is nog intact, maar sterk uitgedund. Voordeel: geen grafts nodig om te verlagen.

Wens
Mijn wens: inhammen weg + voor en midden voller. De kruin is bij mij nog niet laag wel dun. Echter is de kruin een plek op het hoofd waar veel grafts in gaan zitten om een goed resultaat te krijgen en in de toekomst zal de kaalheid toenemen. Advies: focus op de haarlijn + inhammen + het midden wat iets verder naar achter uitgewaaierd wordt.


Behandelplan
Gebieden werden opgemeten en dichtheden werden bepaald. Zie afbeelding in de bijlage. Het verdichten van de voorkant (zone 1-2) met een gemiddelde haardichtheid van ca. 35 grafts per cm² en het verdichten van het middenstuk (zone 3-4) met een gemiddelde haardichtheid van ca. 25 grafts per cm². Er wordt een natuurlijke afronding naar de kruin (zone 5) gemaakt, de kruin zelf wordt niet behandeld.

Uitkomst: 3150 grafts (zone 1-2 1575grafts en zone 3/4 per toeval ook 1575 grafts) / €7750 en behandeling in 2 dagen! Ik zou daarmee een heel mooi resultaat kunnen behalen.

En dat is meteen wat mij enorm tegenviel: het aantal grafts en 2!! behandeldagen.

Ik lees al heel wat jaar mee en heb veel topics gevolgd. Als ik de mate van mijn kaalheid vergelijk met andere mensen (voor zover dat kan) die een HT hebben laten doen had ik nooit verwacht dat ik uit zou komen op 3150 met daarbij een behandeling van 2 dagen, want die situaties las ik enkel bij heel sterk kalende mannen. Ik dacht eerder aan een 2000-2750grafts op 1 dag. Echter gaan ze maar tot 1750 grafts op 1 dag. Alles erboven is 1.5 of 2 behandel dagen.

Met weer een hoop concrete informatie terug naar huis om alles op me in te laten werken. Binnenkort wil ik hierin een definitieve keuze maken.

Ik twijfel of ik nog een consult pak bij Transhair in Vlijmen dat is hier in de buurt. Puur om minimaal 1 vergelijk te hebben. Wellicht is er iemand die nog een andere kliniek aanbeveelt?
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: gif F6FD8DBA-FACA-4CE7-951A-1E5256C07C7F.gif‎ (5,7 KB, 154x gelezen)
__________________
Huidig
Minoxidil | Foam 5% 2x p/d | sinds 17 feb 2015


Laatst gewijzigd door themen; 8 juli 2020 om 08:52
themen is offline   Met citaat reageren