Los bericht bekijken
Oud 19 september 2020, 09:59   #1
Aver
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 19 september 2020
Berichten: 33
Geslacht:
FUE Zantman 2100 grafts

Goedemorgen,

Eind mei een HT ondergaan bij Zantman Kliniek in Rotterdam. Beslissende factoren voor mij waren afstand en ervaring. Twijfelde nog tussen Visus Haarkliniek, maar die zijn dan weer té gelikt en adverteren blijkbaar met een robot die nooit wordt gebruikt.

Achteraf moet ik eerlijk bekennen dat ik liever de tijd had genomen om bij een Bisanga te zitten in Brussel, en mocht er een tweede procedure nodig zijn dan ga ik dat ook zeker doen.

Algemene indruk van Zantman Kliniek: Oude garde haarchirurgen die het management sinds kort hebben overgedragen aan een jongere marketing-savvy generatie. Proberen nu de verloren tijd aan branding in te halen met wat gratis HT's voor BNers, sales-gerichte consults en dat soort randzaken. Chirurgen + management zitten daarin niet op één lijn, dus zou liever zien dat ze de procedures zelf wat professionaliseren.

Wat viel me verder op aan deze kliniek:
  • Heel weinig informatie op de website en elders. Ik verwachtte tijdens het consult ook wel meer beeldmateriaal, maar er wordt eigenlijk alleen geschermd met een HT van één BNer.
  • Informatie lospeuteren is een beetje lastig. Tijdens het consult met de 'sales' persoon ging het allemaal wel aardig, tijdens de procedure zelf zijn de artsen iets minder spraakzaam en draaien ze een dagje productiewerk. Voorbeeldje: ik vroeg tijdens het consult wat de overlevingsgraad van de grafts zijn. Hoeveel overleven het? Antwoord was zo'n 95%. Prima. Ik vroeg het nogmaals tijdens de ingreep aan de arts, die me eerst aankeek alsof ik gek was. Haar antwoord was 100%. Alles komt uiteindelijk door. Hmm. Tijdens het consult ook veel nadruk op het creëren van een natuurlijke haarlijn, waar alle clichés van pluggy haartjes en te lage haarlijnen naar voren kwamen. Echter merk ik bij de ingreep dan weer niet dat ze dit zelf proberen te voorkomen, dus dan blijft het gewoon een sales-praatje.
  • Verdeling van de grafts was trouwens 300 voor de kruin, 1800 voor de inhammen/voorkant. Ik denk dat ik Norwood type 3 had/heb. Achteraf heb ik spijt van de kruin. Veel problemen had ik daar nog niet mee, inmiddels lijk ik daar ook shock loss van bestaand (zwakker) haar te hebben en heb ik ook veel gedoe gehad met talgkliercystes met littekenvorming als gevolg. Dat gebied is er dus niet beter op geworden, en zijn de 1800 voor de voorkant wel wat karig natuurlijk.
  • Aardig personeel, wel een beetje basic allemaal. De technicians gebruiken geen microscoop/vergrootglas bij het inzetten van de grafts. Volgens mij heb ik daardoor ook enkele multigrafts in de haarlijn zitten. Iedere kliniek moet toch inmiddels wel weten dat zoiets niet kan. Ook geen telling van de single grafts / multi grafts, dus daar heb ik geen inzicht in. De kliniek zelf ook niet.
  • Lunch was goed.
  • Na de procedure mocht ik alvast een feedbackformulier invullen. Daarna krijg je thuis een mail met het verzoek tot publicatie. Vind ik erg vreemd en heb ik ook niet gedaan, immers draait de uiteindelijke tevredenheidstoets om de uitkomst van de behandeling zelf, en dat kan niemand op de dag van behandeling al zeggen. Neem de online reviews (klantenvertellen) dus met een korrel zout, is allemaal op de dag van behandeling ingevuld.
  • Inmiddels 3.5 maanden verder en de groei is aardig ingezet. Vraag blijft natuurlijk wel hoe sterk dat zich blijft voortzetten. De rechterkant groeit veel sterker dan de linkerkant, wellicht dat één technician het beter heeft gedaan dan de ander.
  • Donorgebied is prima hersteld.
  • Nazorg is okay. Ik kon er gerust tussendoor terecht om wat hechtingen te laten verwijderen en kleine pukkeltjes te behandelen. Daar blijft het wel bij, er wordt met geen woord gerept over de algehele vooruitgang.

Hieronder wat foto's van een paar dagen terug. Dit is dus 3.5 maanden. Kruin staat er niet bij, maar is erg dun, moet ik nog wat goede foto's van nemen.

https://imgur.com/a/t9jSkHu

Hier wat voor/na foto's:

https://imgur.com/a/gei0ZEH

Laatst gewijzigd door Aver; 20 september 2020 om 10:13 Reden: Voor/na foto's
Aver is offline   Met citaat reageren