Los bericht bekijken
Oud 22 oktober 2014, 10:41   #12
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Beste allemaal, vandaag dan maar eens de stap gezet om me hier aan te melden.

Mijn naam is Carla en ik ben 48 jaar. Ik heb twee kinderen, waarvan er eentje al uit huis is. Na het volgen van een opleiding ben ik nu bezig om een nieuw bedrijf op te zetten.

In feite heb ik al heel lang alopecia, zonder dat ik me dat eerst bewust was. In mijn twintiger jaren had ik wel eens een kale plek, maar dan dacht ik dat dat aan mijn hoofdkussen lag of aan een te strak haarelastiek. Zo'n 15 jaar geleden verscheen er een middel op de markt tegen vrouwelijke haaruitval. Ik heb toen aan de huisarts gevraagd of dat iets voor me was, maar ze zei dat het niets zou helpen, want ik had AA, dat zag ze meteen. De plek was niet zo groot en zat goed verstopt onder mijn haar, dus ik heb er verder weinig aandacht aan besteed. Ze zei ook dat het samenhing met het eczeem dat ik al vanaf mijn jeugd had (waar ik nu overigens haast geen last meer van heb).

In de afgelopen jaren was er altijd wel wat kaalheid in mijn nek en een plekje achterop mijn hoofd. Mijn man, die mijn haar knipt, vertelde me dat de plekken zich steeds verplaatsten en dat er altijd wel korte haartje op groeiden. Ik had altijd hetzelfde kapsel en het viel verder niemand op.

Maar in de laatste twee jaar zijn de plekken niet meer weg gegaan en alsmaar groter geworden. Op dit moment heb ik schat ik nog maar 30% van mijn haar over. Toevallig kan ik dat nog wel zo op mijn hoofd leggen dat de kaalheid niet erg zichtbaar is, maar dat wordt steeds lastiger. Ook geeft het stress om de hele dag te moeten denken: ligt het nog wel goed? Waait het niet open (soms is dat trouwens niet te vermijden)? Daarom wil ik het er ergens in de komende weken maar af gaan knippen/scheren. Een moeilijke beslissing, maar zoals het nu is voel ik me ongelukkig en een pruik of petje is nu ook geen optie.

Daarom heb ik me aangemeld. Ik wil hier gaan snuffelen naar informatie over pruiken (heel lastig om te begrijpen wat alle modellen en materialen inhouden) en iets bestellen. En ik hoop natuurlijk tips te vinden over hoe ik hiermee om kan gaan.
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren