Los bericht bekijken
Oud 28 juli 2020, 14:44   #49
mjds
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 31 mei 2020
Berichten: 109
Geslacht:
Dag 4

Nou, dat wassen is toch wel even een dingetje. Gelukkig heb ik thuis wat hulp en gaat het allemaal gewoon goedkomen. De dingen die ik ondertussen ben tegengekomen vind ik toch wel het delen waard.

Hoofdband
Sowieso was het mij gisteren opgevallen dat de hoofdband best strak zat. Toen ik het los ging maken vóór het wassen, voelde ik dat deze aan de linkerkant van mijn donor plakte. Ik moest het hoe dan ook loskrijgen en het voelde alsof die band wat haren meenam. Toen ik op de band ging kijken, bleek dat er een korst aan zat en toen ik op datzelfde moment iets over mijn nek voelde stromen, besefte ik dat ik een wondje had open getrokken.

Geen paniek
Dat was wel even schrikken, dus daarom eerst even naar de kliniek gebeld om te vragen in hoeverre ik de wasbeurt alsnog gewoon kan doen.
Het kwam er op neer dat de wasbeurt gewoon gedaan kan worden. Juist ook het donorgebied moet nu ook goed gewassen worden.
Uiteindelijk lag het dus ook aan de hoofdband die gewoon te strak was. De band die ze mij gaven na de HT was ook op meerdere punten ingeknipt. Nu heb ik het na het wassen en drogen van de hoofdband op twee punten ingeknipt en zit het nu ook een stuk comfortabeler.

Wasbeurt
Zoals ik in één van mijn vorig posts had aangegeven hoe de wasbeurt moet verlopen, lijkt het opzicht best goed te doen. Maar als je eenmaal beseft dat je wasbak te klein is en dat je alleen een doucheslang hebt in de douche is het toch wel even onpraktische om je hoofd heel zorgvuldig en voorzichtig te wassen. Zonder spiegel is het ook vrij lastig om te zien waar je precies moet sprayen. Het is dat ik thuis hulp heb van mijn vrouw, dus daar kom ik mooi mee weg.
Het blijkt dat er op mijn kruin al wat korstjes loskomen. Is dat nornaal in deze fase of is dat eigenlijk te vroeg?

Toch vraag ik mij af: hoe doet de rest het hier op deze forum als je er helemaal alleen voor staat?

Hieronder ook nog wat foto's van mijn donor. Met die lelijke opscheer lijk ik net Frankenstein van achteren, haha. Ik merkte tijdens de wasbeurt dat ik het gevoel er gewoon weer heb en dat het minder beurs aanvoelt dan gister.
Ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Screenshot_20200728-140218_Gallery.jpg‎ (145,6 KB, 335x gelezen)
Bestandstype: jpg Screenshot_20200728-140230_Gallery.jpg‎ (147,5 KB, 320x gelezen)
mjds is offline   Met citaat reageren