Los bericht bekijken
Oud 7 juli 2016, 10:27   #9
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effie Bekijk bericht
<...>ik heb het vermoeden dat de angst om kaal te worden misschien wel erger is dat het zijn.
Dat is mijn ervaring in elk geval wel, Effie! Kaal zijn is een situatie waar je best snel aan kan wennen. Aan angst wen je nooit.

Citaat:
Wat mij alleen heel erg tegenhoud is dat ik een hoofdhuidaandoening heb. Ik zou de situatie alleen maar verergeren als ik het afscheer en het blijkt dat ik geen haarwerk kan verdragen. Ik hoop juist dat ook de jeuk weggaat als ik het afscheer. Het lijkt hierdoor alsof ik gevangen zit. Ik weet gewoon niet wat ik moet doen.
Klopt het dat je seborroïsch eczeem hebt Effie? Dat meen ik ergens gelezen te hebben. Ik heb zelf constitutioneel eczeem, maar op mijn hoofd dus totaal niet. Terwijl ik vroeger wel eens schilfers en jeuk tussen mijn haar had en erg voorzichtig moest zijn met welke shampoo ik gebruikte, anders jeukte ik weg. Nu geen probleem meer. Pruik dragen was even wennen maar dat gaat nu goed, al loop ik nog altijd liever zonder. Katoenen petje of doekje eventueel, dat voelt prettig.

Eventuele zalf of lotion is na scheren ook veel gemakkelijker aan te brengen en trekt snel in. Dus ik denk dat je gelijk hebt dat afscheren je huidprobleem zou kunnen verlichten, maar (zeker in het begin) voortdurend een pruik dragen lijkt me dan weer niet zo comfortabel. 's Nachts is het sowieso lekker luchtig zonder pruik of haar op je kussen.
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren