Los bericht bekijken
Oud 7 november 2016, 21:45   #40
Dipje_28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 november 2016
Berichten: 11
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karelenfleur Bekijk bericht
Hallo meiden
Het is zo herkenbaar wat ik hier lees, en ik heb met jullie te doen. Ikzelf vind dit stadium van de alopecia areata eigenlijk de ergste het heeft bij mij ondanks dat ik heel doelgericht ben tijd nodig gehad om het plek te geven. Ik had ook het gevoel dat mijn omgeving mijn angst niet begreep en zeker mijn onzekerheidniet, want het is toch maar haar? In deze fase kunnen de haren kunnen drastisch uitvalllen en ook wimpers en wenkbrauwen waardoor je ook in een complete identiteitscrisis komt. De hoop als je weer nieuwe haartjes ziet groeien en dan later toch weer uitvallen, dit kan jaren zo doorgaan, en ook de behandelingen die je doorloopt, telkens weer hoop en teleurstelling. Er wordt weleens gezegd, Hair is your identity, en dat klopt voor een groot deel. Dat maakt ons in die fase ook zo onzeker.
Ik kan maar een ding zeggen, orienteer je goed en kijk naar mogelijke haaroplossingen, schaf nog niets aan als het niet direct nodig is. Bij de Alopecia vereniging organiseren ze haarom bijeenkomsten. Je kan daar eens naar informeren. Ook ikzelf organiseer regelmatig bijeenkomsten in Enschede en Almere lotgenoten bijeenkomsten waar we aan de hand van 4 thema's wellicht het haarverlies beter plek kunnen geven en dingen met elkaar kunnen delen. Ik hoop dat jullie heel snel wat meer rust krijgen in je hoofd,en als ik een toverstokje had, kregen jullie van mij je haren direct terug.
Sterkte samen en liefs viola

Dat is het ergste vind ik. Elke keer zie ik wat donshaartjes bij mijn wenkbrauwen en bloei ik helemaal op. Ik laat het meteen aan mijn vriend en ouders zien. Een week later zijn de donshaartjes weer weg. Ook de stoppeltjes op mijn hoofd verdwijnen elke keer weer.

En inderdaad, ik heb het vaak zat gehoord. Het is toch maar haar? De mensen die dat zeggen hebben een prachtige bos! Ik heb heel hard mijn best gedaan om dit een beetje los te laten. Want je haar is je kroon. En als je dit verliest, verlies je jezelf ook een beetje. En ik dan een beetje heel erg.
Maar mensen die zo denken en praten kan je het beste negeren, als ik mijn probleem erg vind dan is dat zo.

En je hebt helemaal gelijk, je moet je echt goed oriënteren, gelukkig heb ik dit wel gedaan ik ben bij een speciaalzaak geweest en kon veel modellen vergelijken. Ik heb nu een maandje mijn nieuwe haarwerk, en dat doet je (even) zo goed. Ik had die andere kort laten knippen en daar had ik achteraf spijt van want ja.. Het groeit dus niet meer aan Nu heb ik weer lange lokken, heerlijk.

Wat mooi dat die bijeenkomsten georganiseerd worden. Ik zou er graag een keer bij willen zijn als dit in de buurt is, ik hou het in de gaten.

En hadden we dat toverstokje maar, dat zou heel veel schelen!

Bedankt voor je lieve reactie.

Liefs
Dipje_28 is offline   Met citaat reageren