Los bericht bekijken
Oud 16 oktober 2017, 16:18   #1
Hairon
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 30 juli 2010
Berichten: 38
Geplande HT begin december kliniek Veldhoven

Beste allemaal,

Ik zal mij even kort voorstellen: ik ben een jongeman van 32 jaar en kamp sinds een jaar of 8 met dunner wordend haar. Ik heb altijd een flinke bos (krullen) gehad en inmiddels is vooral het middenstuk frontaal en de inhammen uitgedund / kalig geworden. Door mijn krullende haar heb ik het altijd redelijk kunnen verbergen, maar eigenlijk heeft het me wel dagelijks beziggehouden. Vooral angst was/is er voor een windvlaag die de kalende plekken blootlegt. Het liefst vermijd ik daarom ook het naar buiten gaan met een matige tot stevige wind. Bang om mijn "geheim" openbaar te maken..

Ik heb nooit echt gedurfd om Finasteride te proberen (gezien de mogelijke bijwerkingen) en ook Minoxidil leek me omslachtig om 2x daags te moeten smeren. Het enige waar ik tot op heden gebruik van maak zijn de producten van Regenepure (shampoo en conditioner) en het (niet voortdurend) slikken van Folligain capsules. Dit zal ongetwijfeld een te zwak regime zijn om haaruitval tegen te gaan. In mijn achterhoofd heb ik altijd het idee gehad om een HT uit te laten voeren en ik voel dat de tijd daar nu rijp voor is.

Begin December zullen er 1700 grafts worden verplaatst. Zone 1-2 (inhammen) zullen worden gevuld met een gemiddelde haardichtheid van ca 50cm2 en zone 2-3 (middenstuk) met ca 30cm2.

Ik ben van plan om na de behandeling te gaan beginnen met Minoxidil, dit ook op aanraden van de consulent. Dit zal de haren versterken en verstevigen. Het enige waar ik tegen op kijk is het 2 maal daags aanbrengen. Dit lijkt me toch best omslachtig bijvoorbeeld tijdens vakanties en in de weekenden. Hoe gaan jullie hier mee om?
Overigens heb ik vooralsnog geen plannen om te beginnen met Finasteride. Is dit onverstandig of zou ik het resultaat na de HT met alleen Minoxidil kunnen aanhouden/verbeteren?

Verder kijk ik niet echt op de tegen de behandeling zelf. Het enige waar ik nog wel tegen op kijk is het te vertellen aan mijn collega's. Mijn manager/leidinggevende is er van op de hoogte en gelukkig kan ik de eerste weken thuiswerken, totdat mijn haar weer een beetje toonbaar is. Ik ben er alleen nog niet over uit of ik mijn collega's in ga lichten over mijn behandeling of dat ik kies voor een leugentje voor eigen bestwil en het gooi op een knie-operatie, waardoor ik een aantal weken niet mobiel ben. Ik hou niet van liegen en vroeg of laat zal het er toch wel uit komen, maar het open er over praten vind ik een hele moeilijke stap. Hoe hebben jullie dat gedaan?

Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden van de ontwikkelingen.
Hairon is offline   Met citaat reageren