Los bericht bekijken
Oud 23 februari 2007, 13:19   #38
MisterT
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 23 februari 2007
Berichten: 35
nieuw lid

hallo iedereen,

ik ben een man van bijna 25 jaar en heb al last vanaf mijn 18de levensjaar. Ik heb het verlies altijd wat in de gaten gehouden maar nooit echt een probleem van gemaakt maar sinds een paar maanden begint het voor derden op te vallen dat er toch al behoorlijk wat verdwenen is. Naar de kapper gaan is vanaf nu officieel de hel geworden...

Als ik het verlies zou moeten typeren dan zou ik eerder neigen naar een constant diffuus haarverlies... ook mede omdat de haren veel dunner zijn geworden en dat ze ook werkelijk anders aanvoelen... droog/breekbaar zeg maar. Dit geldt voor al het haar op mijn hoofd. Ik heb weliswaar inhammen, die zijn dan misschien toe te schrijven aan de genetische aanleg. Nochtans heeft mijn vader en andere familieleden wel inhammetjes en een plekje vanachter maar die hebben allen nog steeds dik haar. Langs moederskant ziet het er zelfs nog veel beter uit, dat haar. Wat ik hier wel moet bijvertellen is dat ik op jonge leeftijd al heel veel lichaams- en gezichthaar had. En intussen heb ik al een serieuse bos op mijn borst. Veel testosteron? Ik ben ook een vrij viriel mens en ga dan ook vaak van bil.

In ieder geval is dit haargedoe onderhand wel een probleem aan het worden. Ik ben sinds een paar dagen begonnen met een hoge dosering zinkgluconaat (40mg)... ik ga het een maandje aankijken, en als er niks veranderd, dan ga ik naar de dermatoloog. De reden waarom ik eerst met zink ga kijken is omdat ik ook héél regelmatig witte vlekken op mijn nagels (die zijn door de jaren heen ook breekbaar geworden) heb. Dit zou kunnen wijzen op een zinktekort.

Net hiervoor heb ik 6 weken aminexil geprobeerd en de resultaten waren povertjes, al voelde mijn haar wel een stuk beter aan en ging het vanzelf wat meer in model. Maar helaas is dit effect verdwenen.

tot lezens
MisterT is offline   Met citaat reageren