Los bericht bekijken
Oud 29 september 2017, 15:30   #1
No-nonsense
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 12 januari 2016
Berichten: 4
Geslacht:
Negatieve ervaring Esteworld

Hallo allemaal,


Ik ben een man van begin 30 en heb sinds een jaar of 7 last van haarverlies.
Graag wil ik mijn ervaring delen van mijn HT die ik heb ondergaan bij de kliniek Esteworld in Istanbul.
Om een lang verhaal kort te maken: ik ben ontevreden over het resultaat.
De voorzorg, de reis, de accomodatie etc. waren allemaal tot in de puntjes geregeld, maar uiteindelijk doe je zoiets omdat je (soort van) ten einde raad bent betreft je haarprobleem/zelfbeeld.

Voordat ik bij Esteworld aanklopte, had ik al een aantal andere klinieken geprobeerd. Deze klinieken wezen mij als kandidaat af, omdat ik nog teveel haar had. Haar transplanteren zou dan de bestaande haren (voorkant/inhammen) doen beschadigen.
Dit verhaal legde ik ook bij Esteworld neer maar volgens de chirurgen zou ik bij hun wel behandeld kunnen worden. Blij dat ik was zat ik een paar weken later in de behandelstoel in Istanbul.

Ruim een jaar na de behandeling kan ik zeggen dat ik ontevreden ben en een stuk meer had verwacht. De (nieuwe) dichtheid ziet er erg laag uit, je kijkt er dwars door heen. De situatie is ten aanzien van vóór de HT nauwelijks verbeterd.
Wat ook geen goed nieuws was, was dat de Nederlandse tricholoog (los van Esteworld) waarbij ik al een aantal jaren liep, constateerde dat door de HT de bestaande haren in dat gebied zijn beschadigd. Met als gevolg dat deze haren ook nog is sneller zullen uitvallen.

Esteworld biedt een garantie wanneer minder dan 90% van de nieuwe grafts zijn werk doet. Een gratis nabehandeling zag ik gezien het huidige resultaat (plus de algehele molen waar je opnieuw door heen moet) niet helemaal zitten.
Toen ik uiteindelijk hoorde dat Esteworld voor de herbehandeling nog minder dan 1/3 wilde betalen had ik helemaal geen zin meer in dit 'avontuur'.

Als ik wat ik nu weet had geweten, had ik de stap niet gezet.
Maar goed, wijsheid komt altijd achteraf

Met dit bericht wil ik Esteworld niet perse afbranden, ik heb namelijk ook positieve ervaringen gelezen, maar ik vind het toch belangrijk dit te melden en eventueel andermans ervaringen omtrent HT's te horen.

Laatst gewijzigd door No-nonsense; 29 september 2017 om 15:32 Reden: vergeten info
No-nonsense is offline   Met citaat reageren