Los bericht bekijken
Oud 13 oktober 2017, 20:36   #6
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Synes Bekijk bericht
Een HT lijkt me veel te vroeg. Zoals vaker hier in het forum wordt aangehaald moet het haarverlies zich eerst hebben 'gestabiliseerd'. Dat is bij jou nog niet het geval gelet op de foto's + leeftijd.
Hij is 35, dat vind ik een realistischere leeftijd dan ik hier vaak bij anderen zie.

Fina stabiliseert bij de meeste mensen haarverlies, hergroei is, tenzij je één van de lucky few bent, beperkt.

Ik heb ook een kruinprobleem, misschien ongeveer hetzelfde als jij maar het is op basis van deze foto's lastig vergelijken. Doet er ook niet toe, ik slik nu al een jaar of 6 fina; daarmee is de uitval gestopt en mik nu op een kleine HT om wat er al uitgevallen is terug te krijgen. Misschien is dat voor jou ook een optie; eerst een paar jaar kijken of fina de uitval stilzet en dan kijken waar je staat en of je daarmee kan leven. Uiteindelijk gaat het niet zozeer om hoeveel haar je verliest, als wel hoe je je eronder voelt. Voel je er echt heel kut onder is nu een HT ook gewoon een optie.

En ten slotte, fina is wel een bewuste keuze. Ja het werkt meestal, maar ja, het kan ook bijwerkingen hebben. Als je ervoor kiest, kies er dan echt voor en blijf het slikken, tenzij je ook echt bijwerkingen ondervindt. Hier en daar een jaartje slikken en dan weer stoppen: het is geen snoep, als je echt zo lijdt onder je haarverlies kan ik me niet voorstellen dat je uit laksheid weer stopt met slikken: boeit het je ook weer niet zoveel, dan kan je er beter helemaal niet aan beginnen: veel gezonder. Het is, wederom, jouw eigen afweging: hoeveel is je haar je waard en welke risico's wil je lopen.

Laatst gewijzigd door minten; 13 oktober 2017 om 20:39
minten is offline   Met citaat reageren