Los bericht bekijken
Oud 21 februari 2007, 14:22   #172
kevin
Poster v/h Jaar 2008

 
kevin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 4.019
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ugh Bekijk bericht
Laatste tijd niet echt meer gemeten, maar het is nu wel iets normaler dan vroeger. Nu rond de 117/62. (Iets van 120/80 is normaal.)
Minoxidil gebruik ik verder nog steeds 1x per dag, en daarnaast 1mg finasteride. De precieze oorzaak van de relatief lage diastolische druk is me nog steeds onduidelijk; misschien heeft het wel weinig/niets met minoxidil te maken.

Mijn haren lijken wel dikker te zijn dan voor het gebruik van finasteride, maar heb er niet echt meer haren door gekregen.

De haarverbetering die ik een paar jaar geleden (tijdelijk) met minoxidil 2x per dag had, was stukken beter en duidelijker zichtbaar. Maar finasteride is waarschijnlijk wel een betere lange termijn oplossing.

Stoppen met minoxidil 1x per dag doe ik voorlopig niet, omdat ik denk dat het een duidelijke verslechtering zal geven. En overgaan naar 2x per dag doe ik niet omdat ik bang ben voor cardiovasculaire bijwerkingen op langer termijn.

Verder heeft een dermatoloog zomer vorig jaar met een trichogram vastgesteld dat niet alleen mijn kruin een slechte haargroeiverhouding heeft, maar ook de zijkant. Iets wat een beetje afwijkt van AGA. Maar optisch is er gelukkig aan de zijkant niet echt iets te zien. Binnenkort moet ik weer een trichogram laten maken, maar daar zie ik een beetje tegen op.
Weet je de oorzaak van de slechte haargroeiverhouding aan de zijkant?
__________________
Experimentele aanpak:
-Topicals: nieuwste HW topical.
-Supplementen: gezondheidsblog o.a ter ondersteuning van haarverlies.
-Shampoo:
micellarin green shampoo.


kevin is offline   Met citaat reageren