Los bericht bekijken
Oud 17 februari 2014, 09:53   #13
Kasper90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 14 september 2010
Berichten: 103
Het grote verschil met LLLT is dat ze daar een specifieke golflengte gebruiken. Intensiteit verschil weet ik niet precies. Ik heb een 250 watt intra rood lamp. Die intensiteit voelt ieder geval heel sterk.

De theorie suggereert dat golflengtes tussen de 600 en 1000 nm en vergelijkbaar effect moeten hebben. Near infrared saunas geven zulke golflengtes. Maar een normale warmtelamp dus ook. Merk trouwens op dat het zowel om rood licht (600/800mm) gaat als infrarood licht (800nm/1000mm)

Misschien dat LLLT effectiever is omdat het geen golflengtes bevat in het blauwe spectrum. Deze golflengtes hebben een tegengesteld effect. Mijn infrarood lamp bevat een rooie kap die deze blauwe golflengtes blokt. Daarnaast bevat een warmtelamp/infrarood lamp ook golflengtes langer dan 1000 mm, ik weet niet wat het effect van zulke golflengtes is op haargroei. Dit is het deel van het infrarood spectrum dat warm aanvoelt.

Daarnaast over zonlicht. Zonlicht bevat veel blauw licht en uv licht dat een minder gunstig effect heeft op haargroei. Toch denk ik dat overall zonlicht een gunstig effect moet hebben op haargroei. Veel mensen beweren meer haaruitval te hebben in de winter.

Laatst gewijzigd door Kasper90; 17 februari 2014 om 09:55
Kasper90 is offline   Met citaat reageren