Los bericht bekijken
Oud 8 november 2014, 08:45   #7
CarlaBosman
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 oktober 2014
Berichten: 253
Geslacht:
Oh ja, dat verhaal dat het door stress komt, daar heb ik ook zo mijn twijfels over. Ik heb vroeger altijd eczeem gehad en daar zeggen ze hetzelfde over, maar net zoals dit (wat lastiger om te zien want effect op haargroei zie je niet zo direct als bij je huid) gaat het volgens mij zijn eigen gang. In heel stressvolle periodes zag ik er niets van en de laatste tijd is er niets bijzonders aan de hand en toch bleef mijn haar uitvallen.

Het vervelende is dat je door dat verhaal gaat denken dat het aan jezelf ligt, en dat je er dus iets aan kan doen. Een beetje het 'orenmaffia'-idee eigenlijk. Terwijl stress ook nog eens deels onvermijdelijk is. Dus dat is op zich weer heel stressvol; je wil iets veranderen aan je leven of jezelf maar je weet niet goed wat en hoe. Hopeloos.

Ik voel me er fijner bij als ik gewoon accepteer dat dit een ziekte is met zijn eigen verloop waar ik weinig invloed op heb. Ik eet en leef gezond, meer kan ik niet doen. Probeer genoeg slaap te krijgen (slapen met een kaal hoofd valt tot nu toe trouwens tegen) en natuurlijk liever weinig stress. Verder neem ik het maar zoals het komt.
CarlaBosman is offline   Met citaat reageren