Los bericht bekijken
Oud 7 november 2016, 21:20   #37
Dipje_28
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 3 november 2016
Berichten: 11
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CarlaBosman Bekijk bericht
Hoi Dipje, ik heb je lange verhaal gelezen en je hebt in je leven al heel veel stress gehad door je haar, wat erg voor je. Je klinkt als een enorme doorzetter die het nu even te veel is (dat kan ook aan de tijd van het jaar liggen trouwens). Steeds heb je tegenvallers te verwerken gekregen en ben je toch weer doorgegaan. Daar neem ik mijn petje voor af hoor.

Ik begrijp dat het verbergen dat je al zo lang doet een tweede natuur voor je is geworden. Dan is het natuurlijk een ramp als het niet meer lukt. Uiterlijk is belangrijk in het contact met andere mensen, zeker. Maar ik denk dat jij er nu iets van maakt wat het niet is. Namelijk iets wat door de hoeveelheid haar op je hoofd en lichaam onherstelbaar vernield kan worden. Dat is niet zo, ook zonder haar kan jij er leuk uitzien. Ik weet zeker dat je vriend dat ook vindt, en dat hij het heel rot voor je vindt dat jij nu zo somber bent, maar dat hij geen haartje minder van je houdt.

Wat betreft je haarwerk, je zegt dat mensen toch 'iets zien'. Dat 'iets' is waarschijnlijk dat jij je gespannen en ongelukkig voelt. Mensen zien verbazend weinig. Alleen de grote lijnen en hun brein vult dan de rest is zoals ze verwachten dat het ongeveer zit. Een beetje goed haarwerk geeft onmiddellijk de illusie van echt haar en dan kijken ze niet verder. Ik test mezelf wel eens, want ik vind dat ik best opmerkzaam ben, maar als ik dan een tijd met iemand heb zitten praten en later probeer te verzinnen wat ze precies voor kleding en schoenen aan hadden, weet ik het meestal niet. Omdat mijn aandacht daar niet op gericht was. Als ze naakt waren geweest, had ik het vast wel onthouden Maar jouw haarprobleem zit wat dat betreft vooral in je eigen hoofd, en ik raad je aan om te proberen het eruit te zetten, want je wordt er ongelukkig van en dat is niet nodig.

Als ik je een adviesje mag geven: wees nu even extra lief voor jezelf, met goed en lekker eten, rust, muziek, boeken of films of wat je maar leuk vindt zodat je je weer wat fijner gaat voelen. Geniet van de relatie met je lieve vriend, ga samen op stap als het kan. En dan weet ik zeker dat jij ook deze tegenvaller weer te boven gaat komen, want jij bent een hele sterke vrouw.
Hoi Carla,

Ten eerste heel erg bedankt voor het lezen van mijn verhaal en voor je lieve reactie hier op. Het is toevallig dat je zegt dat mensen kijken omdat ze zien dat ik gespannen en ongelukkig ben, ik liep vorige week met mijn moeder over straat en zij zei precies hetzelfde. En inderdaad, ik ben de hele dag gespannen en dat is heel moeilijk omdat ik zo op mijn hoede ben. Soms kan ik het goed loslaten maar soms totaal niet. Dan voel ik de ogen branden.
Ik moet wel zeggen dat ik de haarwerken en pruiken er stuk voor stuk uit pluk, misschien omdat ik er dagelijks mee bezig ben?

En ik probeer sinds ik thuis zit wel wat liever voor mezelf te zijn maar ik merk dat ik heel streng ben voor mezelf en dat ik me erg vaak schuldig voel.
Schuldig dat ik thuis zit en niet werk, schuldig dat ik zoveel geld kost met mijn haarwerk, wimpers, wenkbrauwen tatoeëren etc. En het stomste is, ik weet dat het onzin is en dat ik hier niet voor gekozen heb. Maar toch dit gaat nou eenmaal automatisch.

Ik hoop dat ik hier ooit bovenop kom want deze "dip" is wel heel erg extreem en zo 1 als deze heb ik nog nooit meegemaakt. Eng zelfs..
Ik zet kleine stapjes vooruit en 2 grote achteruit. Zo gaat dat nou eenmaal.
Ooit hoop ik te kunnen zeggen dat ik gelukkig ben want voor mijn gevoel ben ik nog nooit echt gelukkig geweest.

En gelukkig neemt mijn lieve vriend me regelmatig mee uit zodat ik toch sociale contacten blijf behouden want ik merk dat dit moeilijker en moeilijk wordt. Maar vaak blijf ik liever thuis. Een filmpje op de bank is ook heerlijk.
Dipje_28 is offline   Met citaat reageren