Los bericht bekijken
Oud 18 september 2004, 22:17   #1
sonofsam
Banned user
 
sonofsam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 augustus 2004
Locatie: Aarde
Berichten: 591
Arrow Nieuw medicijn? De SOS-pil

Beste mensen,

Ik heb goed nieuws. Mijn laatste onderzoek in het AMC werd goed ontvangen en daarom ben ik in de gelegenheid gesteld om een vervolgonderzoek te doen. Het AMC subsidieert een door mij zelf op te zetten onderzoek. Eén voorwaarde: het moet biochemisch van aard zijn. Aangezien ik de laatste tijd gepre-occupeerd ben met deze site, heb ik besloten het onderzoek te laten gaan over een enzym dat een rol speelt bij de afbraak van DHT. In de hoop natuurlijk interessante bevindingen te doen met betrekking tot haaruitval.

Inleidend: DHT dat wordt geconverteerd, of dat al aanwezig is in het bloed (en naar bijv. de spieren wordt gevoerd) wordt gedeactiveerd door een enzym dat 3 alpha-hydroxysteroide reductase wordt genoemd (3a-HSD).

Ik zal op biochemisch niveau, en later ook op vrijwilligers - waaronder ikzelf - onderzoek doen naar dit enzym. Ikzelf heb besloten om als "proefkonijn" te gaan fungeren en alvast tijdelijk een activator van dit enzym te gaan slikken in pilvorm (of misschien het enzym zelf). Theoretisch gesproken zal dit gaan leiden tot meer 3a-HSD en dus ook meer afbraak van DHT en wellicht invloed op haaruitval! Testosteron (het pro-hormoon) wordt niet aangetast!

Ik ben ERG enthousiast hierover en zal jullie op de hoogte houden.

Graag hoor ik jullie reacties hieromtrent en misschien kunnen jullie alvast nadenken of jullie in een later stadium geinteresseerd zijn om ook zo'n pil (vergoed en al) te slikken.

Groet,
The Son of Sam

Laatst gewijzigd door Tiuri; 1 december 2004 om 14:18
sonofsam is offline