Los bericht bekijken
Oud 20 augustus 2019, 22:58   #53
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door minten Bekijk bericht
finasteride is de werkzame stof. propecia, proscar (beide van merck) of whatever er voor andere namen circuleren (van teva, mylan enzo) zijn merknamen. het gaat om de stof en die is hetzelfde.

ik heb persoonlijk nog nooit van 5mg propecia gehoord; voor zover ik wist is propecia 1mg en proscar 5mg, dus geen idee wat die webshop precies bedoelt. ik zou het negeren, het is hetzelfde spul welke naam ze er ook aan geven.
Ja snap idd wat je zegt. Dacht wel dat 5mg Propecia bestond, maar misschien toch niet dan.

Denk overigens wel dat ik niet met dezer Proscar doorga. Vind +/- 1.25mg perdag toch een te hoge dosering en de 5mg pil in 5'en snijden is niet te doen.
Als ik 90x1mg Finasteride pillen bestel dan bestaal ik €53,10. Ben dan van plan deze misschien doormidden te snijden aangezien het verschil tusen 0.5 en 1.0mg qua DHT blokkade gering is. Is dan slechts ca. €9 per maand.

Is het trouwens zo dat hoe lager de dosering (dus bijv. 0.5mg i.p.v. 1.0mg) hoe lager de kans op bijwerkingen?
__________________
Regime:
- Orale DHT Blokker: Finasteride, 0.5mg 6x pw (07-2019), Dutasteride, 1x pw (09-2020)
- Topische DHT Blokker & Groeistimulant: Essengen 6 Plus (06-2020)
- Shampoo: Afwisselend Regenepure DR (01-2019), Nizoral shampoo (2018-12), en Biotin OGX Shampoo & Conditioner (10-2019)
- Supplementen: Multivitamine complex en MSM poeder (05-2020)
PJKG is offline   Met citaat reageren