Discussie: Nieuw hier
Los bericht bekijken
Oud 27 juli 2013, 04:44   #18
Maan7
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 27 juli 2013
Berichten: 3
Exclamation

Ik ben zelf al ruim 30 jaar bekend met ttm met ' genezing' en dan weer terugvallen.

Ik wilde alleen een tip, die ik sinds kort ontdekte (vooralsnog niet om er vanaf te komen helaas, maar wel om de frequentie te verminderen en bewuster te worden van het gedrag).

Het is meer bedoeld voor de plaatselijke trekkers (dus degenen die de neiging hebben steeds aan dezelfde plek te voelen/trekken bijv bovenop het hoofd of meer achterop het hoofd e.d. en dan het stukje haar vanaf de hoofdhuid.

Mijn tip is: Maak dat gedeelte van het haar nat zodra je merkt dat je hand weer gaat voelen aan je haar**(de start zeg maar). Dit kan met een klein verstuifflaconnetje (dat is echt het handigst, snelst en zonder morsen) of vanuit een bakje water met de hand. En steeds als het haar wat opdroogt en je hebt nog steeds de neiging om te voelen, gewoon weer even natsprayen.

En natuurlijk is dat voornamelijk voor als je thuis zit (waar velen overigens**sneller de neiging krijgen om tijdens het ontspannen te voelen/trekken maar dat is aan jezelf).
Het grote voordeel van het natmaken is dat de structuur van het haartje niet goed of niet voelbaar is en daar gaat het voornamelijk om bij de gemiddelde ttm-er.

Bij mij heeft het echt effect maar ik moet het water dan wel in de buurt hebben (dus flaconnetje naast mij op de bank e.d.) zodra ik weer aan mijn haar voel, pak ik het flaconnetje en spuit dat gedeelte van het haar weer nat.

Een andere tip is, maar dat is omslachtiger, het haar wassen. Het voelt schoon/fris en ook dan is de structuur van het haar niet voelbaar (en dempt dat de neiging om er aan te zitten). Toch werkt dit minder omdat het tijd en moeite kost, maar ook dat heeft wel enig effect. Ik hoop dat degenen die het proberen een bericht (positief of niet) hier achterlaten ook tbv andere ttm-ers.

Laatst gewijzigd door Maan7; 27 juli 2013 om 04:49 Reden: feedback vragen
Maan7 is offline   Met citaat reageren