Los bericht bekijken
Oud 8 juli 2012, 20:14   #350
SandraV
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 8 juli 2012
Berichten: 19
Hoi ik ben Sandra en net 38jaar geworden. Sinds 4 maanden na mijn zwangerschap heb ik haaruitval gekregen. Dit was in januari 2011. In september 2010 een keizersnee gehad. Nu dacht ik eerst dat het vanzelf over zou gaan en dat het een gevolg was van de zwangerschap. Dat deed het echter niet. Naar de dermatoloog geweest en een trigogram laten maken van mijn haar. Dan wordt er gekeken hoeveel goeie haren je nog hebt en hoeveel `vlashaar`. Diagnose: Alopecia androgenetica. Aan de Dianepil gegaan op advies van de dermatoloog. Haaruitval stopte en groeide weer aan. Het groeide ook normaal door, net als het andere haar. Een jaar later had ik voor de helft lang haar en de andere helft was 12cm lang. Aangezien we graag een 2e kindje willen ben ik weer met de pil gestopt. Februari 2012. Begin mei werd ik voor het eerst weer ongesteld en 2 weken later (eisprong) begon de haaruitval weer. Mijn haar is nu weer enorm dun. Ik heb inmiddels ook een haarwerk omdat het gewoon geen gezicht is. Mijn haar blijft maar uitvallen en dat blijft het ook doen totdat ik zwanger ben. Dan stopt het vanzelf weer en groeit het weer terug. Is er iemand die dit ook heeft? Zo ja, valt het net zo lang uit tot je kaal bent of stopt de haaruitval uiteindelijk. Daar ben ik zooooo bang voor nl....

Vast bedankt
Groetjes
Sandra
SandraV is offline   Met citaat reageren