Discussie: Seborroïsch eczeem
Los bericht bekijken
Oud 13 mei 2014, 20:31   #1505
Veter
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 13 mei 2014
Berichten: 1
Geslacht:
Hallo allemaal,

Zelf heb ik ongeveer 4 jaar last van SE en weet het onlangs goed onder controle te houden. Er zijn zelfs periodes waarin ik er helemaal geen last meer van hem.

Ook ik heb de dermatoloog bezocht en verschillende shampoos en cremes gebruikt (met tegenzin), zonder significant resultaat. Ik ben er van overtuigd dat SE bij de oorzaak aangepakt moet worden en dat alles wat je op je hoofdhuid smeer symptoom bestrijding is. Met die gedachte heb ik alle "troep" van de dermatoloog met tal van bijwerkingen naar de prullenbak verwezen.

Uitgebreid ben ik met voedsel gaan testen. Nee, helaas op dit vlak nog niet het gewenst resultaat, maar door suiker (koolhydraten, dus ook brood en pasta), bewerkt voedsel en (met mate) alcohol te vermijden ben ik er wel in geslaagd het een stuk te verminderen. Naar mijn mening ligt de oorzaak in mijn darmen, maar hoe of wat ben ik nog niet precies achter.

Wel heb ik de symptomen zo goed als volledig onder controle. Ik heb het al een aantal keer langs zien komen op dit forum: Honing!

Naar aanleiding van dit onderzoek: http://wakeup-world.com/2014/01/10/h...eic-dermatitis Ben ik het zelf gaan proberen. Eerst meerder malen per week biologische honing op mijn hoofdhuid aangebracht, vervolgens 1 a 2 maal per week om het bij te houden. Een paar eetlepels met een klein beetje water verdunnen, aanbrengen op je hoofdhuid en een paar uur laten intrekken. Volgende dag(en) geen last meer en op het oog ziet mijn hoofdhuid er schoon uit.

Hopelijk biedt het ook voor jullie een uitkomst! En het zijn de kosten niet om het in ieder geval te proberen.
Veter is offline   Met citaat reageren