Los bericht bekijken
Oud 31 augustus 2016, 11:03   #19
Effie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 22 november 2015
Berichten: 234
Geslacht:
Ik hoop dat het je gaat helpen. Zou je me het willen laten weten? Ik zou het fijn vinden als je me op de hoogte houdt. Je bent immers toch een lotgenoot, en je problemen zijn erg herkenbaar.
Hier helaas nog geen verbetering, en ik heb gisteren alweer 2 nieuwe kale plekjes ontdekt. Ik heb een paar dagen dovobet gel gebruikt, maar durf het niet meer te gebruiken omdat het niet zo fijn voelde op mijn huid. Ik zat gisteren in een ongelooflijke dip. Ik merk dat ik aan het rouwen ben om het haar dat ik inmiddels al verloren heb en niet lijkt terug te komen. En in de tussentijd gaat de haaruitval en de jeuk verder gewoon door. Een optie is dat ik een forse dosis androcure erbij ga slikken (zelfde stof als in de Diane maar dan vele malen hoger), maar de dermatloog is er niet echt voor gezien de kans op eventuele bijwerkingen, en ik heb geen genetische haaruitval. En ik weet niet of ik het eigenlijk zelf wel wil. Het zal dan zijn uit wanhoop, maar ik wil mijn verstand er ook bij houden. Ik verhoog immers de kans op trombose, en bij hoge dosissen Androcure heb je ook kans op een meningeoom (een goedaardige hersengezwel). Hoe hoger de dosis hoe meer kans, en hoe langer je het slikt, hoe meer kans. Dus wat is wijsheid. Zo leven met de jeuk en de haaruitval is ook niet fijn. Ik zit daarom toch te denken om met alles te stoppen zodra ik een fors bedrag heb gespaard voor een haarwerk, en dan maar (versneld) te laten gebeuren waar ik zo ontzettend bang voor ben. Leven met angst vind ik net zo vervelend, en dan heb ik weer de controle. Maar gemakkelijk erover denken doe ik niet hoor. Ik vind het echt verschrikkelijk allemaal. Het lijkt soms net een nachtmerrie (is het ook..), en ik ben bang dat de jeuk dan gaat toenemen, dat ik misschien wel last krijg van het haarwerk etc etc.
O zucht.. het idee dat als ik nooit die rotpil had geslikt, dan had ik mijn haar nog gehad zoals het was, had ik geen jeuk etc. Dat ik misschien straks een haarwerk moet door die rotpil!! Maar ik weet het, het heeft geen zin om zo te denken..

Laatst gewijzigd door Effie; 31 augustus 2016 om 11:11
Effie is offline   Met citaat reageren