Los bericht bekijken
Oud 5 juli 2006, 16:19   #56
Tiuri
HaarWeb lid
 
Tiuri's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2004
Berichten: 5.706
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaapie
Ik wil best wel doneren, als de webmaster bekend maakt hoeveel hij nodig heeft om alles te bekostigen.

Het hosten van haarweb kost in feite niets, het staat niet eens op een dedicated of colocated server.
Reverse IP trace:
145 Results for xxx.xxx.xxx.xxx (Www.haarweb.nl). Dat betekend dat er nog minstens 145 andere websites op de server gehost staan. Haarweb word dus gehost op een shared server.
Yourhosting biedt een aantal hostingpakketten aan, waarvan de duurste 85 euro per jaar bedraagt (100 GB per maand bandwith, 2GB space). Haarweb heeft geen 100GB bandwith per maand nodig, 50Gb per maand zal voldoen denk ik. Een 50GB bandwith pakket kost 40 euro per jaar. Wat ik ook vreemd vind is dat haarweb gesponsord word door yourhosting.
spon·sor (de ~ (m.), ~en/~s) 1 persoon of instantie die de kosten van iets draagtDus webmaster, over welke hostingkosten heb je het nou? De enige kosten die ik kan traceren zijn die van vbulletin, a 30 tot 75 euro per jaar.
Jaapie, je hebt geen idee waar je over praat. Er zijn een hoop kosten aan haarweb verbonden. Over niet al te lange tijd zal haarweb naar een dedicated server moeten verhuizen omdat het zo ontzettend snel groeit. Daarbij zijn inderdaad de kosten van de forumsoftware. Verder heb je nog zoiets als juridische kosten waar haarweb (helaas) ook mee te maken heeft gehad het afgelopen jaar. En dan heb je nog de meer indirecte kosten, bijvoorbeeld als er op een gegeven moment zoveel tijd in een website geinvesteerd moet worden dat het niet meer alleen in de vrije tijd te managen is. Wellicht is het dan nodig om tijd in te leveren waar je doorgaans in werkt, wat dus verlies van inkomen betekent.

Hoewel ik ook niet op de hoogte ben van de precieze kosten, weet ik wel dat Haarweb tot nu toe veel meer gekost heeft dan opgeleverd. Daarbij vind ik het raar om als eis te stellen dat je alleen doneert als bekend wordt gemaakt wat het allemaal kost. Een betere overweging zou zijn om geld over te maken als je vindt dat de website je wat waard is.
__________________
Momenteel inactief - raadpleeg collega's.

HaarWeb | De supportsite voor en door lotgenoten met haarproblemen in Nederland en België
HaarwoordenboekjeHuishoudelijk reglementSuggesties & feedback

Tiuri is offline   Met citaat reageren