Los bericht bekijken
Oud 5 juli 2006, 16:32   #58
Jaapie
NW 2-
 
Jaapie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 juni 2003
Locatie: Nederland
Berichten: 2.595
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tiuri
Jaapie, je hebt geen idee waar je over praat. Er zijn een hoop kosten aan haarweb verbonden. Over niet al te lange tijd zal haarweb naar een dedicated server moeten verhuizen omdat het zo ontzettend snel groeit. Daarbij zijn inderdaad de kosten van de forumsoftware. Verder heb je nog zoiets als juridische kosten waar haarweb (helaas) ook mee te maken heeft gehad het afgelopen jaar. En dan heb je nog de meer indirecte kosten, bijvoorbeeld als er op een gegeven moment zoveel tijd in een website geinvesteerd moet worden dat het niet meer alleen in de vrije tijd te managen is. Wellicht is het dan nodig om tijd in te leveren waar je doorgaans in werkt, wat dus verlies van inkomen betekent.

Hoewel ik ook niet op de hoogte ben van de precieze kosten, weet ik wel dat Haarweb tot nu toe veel meer gekost heeft dan opgeleverd. Daarbij vind ik het raar om als eis te stellen dat je alleen doneert als bekend wordt gemaakt wat het allemaal kost. Een betere overweging zou zijn om geld over te maken als je vindt dat de website je wat waard is.
Haha geen idee waar ik over praat? Ik run zelf een colocated server in een datacenter, voor een vbulletin forum die per dag 8GB bandwith verbruikt, 3000 nieuwe posts per dag, en 90.000 unieke bezoekers per maand.
Een hobby moet je nooit in je werktijd betrekken, als je er dan geld voor gaat vragen ben je dom bezig.
Ik ga de webmaster niet betalen voor de tijd die hij erin gestoken heeft, of de kosten die hij in het verleden gemaakt heeft. Een donatie voor de toekomstige kosten wil ik best doen. Zolang er geen target bepaald word, doneer ik niets.
__________________
Regimen:
Rogaine foam
Minoxidil 5%
HW-topical III
Multi vit / fibers / DHA+EPA

Experimenteel


Laatst gewijzigd door Jaapie; 6 juli 2006 om 12:58
Jaapie is offline   Met citaat reageren