Discussie: 1 van de 100
Los bericht bekijken
Oud 7 februari 2011, 15:40   #1
MrM@
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 4 oktober 2010
Berichten: 11
1 van de 100

Argh, hier zijn tientallen/honderden topics over maar het is zo fijn om het te delen om zo reacties te krijgen. In het kort mijn verhaal.

Ongeveer een jaar geleden merkte ik dat mijn haaruitval erger leek te zijn dan normaal. Bij elke haal door het haar neem ik haren mee, in bed, douche, wasbak, overal. En niet enkele maar echt veel haren. Ik ben naar de inloopuren bij de dermatoloog geweest en die zeiden al snel dat het AGA is. En kreeg een blad met mogelijke middelen mee naar huis.

De dokter had ook wat bloedonderzoeken gedaan (wat hij getest heeft I dunno) en daar was alles goed in.

Het viel mij op dat de middelen die aangeboden werden door de dermatoloog duur waren (Propecia) en de vervangende methode door een alternatief te nemen en te verdelen werd door hen ook niet aangeboden. Ook niet door mijn apotheek.

Heb toen besloten het wederom op zijn beloop te laten. Dus accepteren dat ik gek wordt van het uitvallen van mijn haren, het ineens niet meer kunnen fabriceren van coole looks ^_^.

Er vallen mij enkele dingen op:
- Zo heb ik regelmatig jeuk op mijn hoofd
- Bij het krabben komt er een soort van talg mee, wit (sorry voor die omschrijving maar weet het anders ook niet.
- Vooral 'voor op' wordt het erg dun.
- Lente van het 'uitvallend'haar varieert, van lange tot korte haren. Vrijwel allen met een wil bolletje.
- Sommige haren lijken gebroken of nou ja, niet recht zeg maar.
- Ook als ik uitgebreid bezig met met mijn haren te stylen en 5 keer mijn handen moet wassen om haren weg te spoelen valt mij op dat mijn hoofdhuid ook rood wordt als ik hiermee bezig ben.

Mijn haren lijken weinig te kunnen hebben in ieder geval, net alsof ze er uit willen. Vind het maar eng.. Ik voel me er ook erg rot over en het voelt niet alsof er naar mij geluisterd wordt bij de dermatoloog. Buitenom het verhaal over mannen die bekend zijn en OOK kaal zijn -_-

Ben 23 jaar.

Suggesties, vragen, opmerkingen etc? Toch ergens mee beginnen of toch nog een bezoek brengen aan dokter/derma? Of of of of herkennen jullie iets?

Laatst gewijzigd door MrM@; 7 februari 2011 om 15:53
MrM@ is offline   Met citaat reageren