Los bericht bekijken
Oud 18 november 2009, 22:55   #1
Merken
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 18 november 2009
Berichten: 2
21 jaar haaruitval Roaccutane ?

Om me even voor te stellen :
Ik ben een 21jarige student die al even last heeft van haaruitval.
Een jaar geleden heb ik een kuur RoAccutane gevolgd tegen mijn acne, ik heb deze een half jaar geleden beeindigd.

Ongeveer een paar maand na die kuur, is mijn haar beginnen uit te vallen, het viel me op, telkens ik met mijn hand door mijn haar ging, er een stuk of 7-10 haren uitvielen zonder te trekken.
De haren hebben witte bolletjes op het uiteinde, waaraan ik versta dat het de haarwortel is.
Ook heb ik last van jeuk over verschillende plaatsen, en ik vind soms witte korrels op mijn schedel die loskomen zodra ik eraan kom.
Mijn schedel kan soms erg rood zijn en beschadigd aanvoelen, alsof ik blauwe plekken heb op mijn hoofdhuid.
De uitval is globaal, hoewel je door mijn bovenkant en kruin mijn rode schedel wel kunt zien.
Mijn vader en zijn broers zijn ook rond mijn leeftijd beginnen te kalen, maar nooit met een jeukerige of rode schedel en vooral niet zo snel en opvallend als bij mij.
Ik heb vitamine B en ijzer supplementen genomen, niets stopt het uitvallen van de haren.

Soms voel ik de haren vallen, of is het juist alsof er iets beweegt op mijn schedel, ik heb me laten controleren op luizen, heb al verschillende spoelbeurten met luizenshampoo achter de rug.
Normaal zou ik eind december bij mijn dermatologe op afspraak moeten gaan, maar ik vrees dat mijn haren tegen die tijd serieus gedunt zullen zijn.

Ik hoor het graag van jullie, alvast bedankt voor het advies.


Een jonge leeuw

Laatst gewijzigd door Merken; 18 november 2009 om 23:01
Merken is offline   Met citaat reageren