Los bericht bekijken
Oud 20 maart 2015, 16:45   #21
Bas90
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 maart 2015
Berichten: 1
Geslacht:
dpcp?

Hoi allemaal,

Ik ben een jongen van 24 jaar. 2 jaar geleden begon er (in een heftig stressvolle periode) ineens haar uit te vallen. Het begon met een paar haartjes tijdens het douche. Na een paar weken vond ik de haren 's ochtends al op mijn kussen. Toen het erger was ben ik naar de huisarts gegaan en die heeft mij doorverwezen naar het ziekenhuis. Eenmaal in het ziekenhuis werd ik in eerste instantie weggestuurd met de mededeling ach, u wordt gewoon kaal. Tja bij sommige komt het iets sneller dan bij de ander. Ik stond perplex.
Na een aantal weken begonnen mijn wenkbrauwen ook uit te vallen. Ik ben nogmaals naar het ziekenhuis gegaan en daar zeiden ze dat ze niets konden doen en hebben mij doorgestuurd naar een haarkliniek in Geldermalsen. Hier heb ik een aantal onderzoeken gehad en kreeg ik voedingssupplementen voorgeschreven. Dit bleek echter niet te helpen en na verloop van tijd was mijn haar van top tot teen uitgevallen.
De haarkliniek heeft mij vervolgens doorverwezen naar Dr. Boersma in het Albert Schweitzer ziekenhuis. Ik heb bijna een jaar Neoral geslikt. Het enige wat ik hiervan kreeg zijn bijwerkingen, het heeft echt totaal niet geholpen.
Hoewel ik (dacht) dat ik het voor mezelf wel geaccepteerd zou hebben, merk ik nog steeds dat ik het er op sommige momenten erg moeilijk mee heb. Vooral dat ik geen wenkbrauwen meer heb.
Na de kuur van Neoral moest ik acht maanden rust hebben, ik mocht geen enkel medicijn slikken omdat mijn lichaam moest herstellen. Nu ben ik afgelopen donderdag weer naar het ASZ geweest en nu stelde dr. Boersma een DPCP onderzoek voor. Aanstaande dinsdag moet ik terug komen voor dat onderzoek. Heeft iemand hier ervaring mee? Ik ben erg benieuwd naar de werking, bijwerkingen en of het bij mensen geholpen heeft, of juist niet.

Groetjes,

Bas
Bas90 is offline   Met citaat reageren