Discussie: angst voor kapper
Los bericht bekijken
Oud 20 november 2013, 21:31   #18
Astrid26
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 15 mei 2013
Berichten: 3.569
Geslacht:
Lieve mamamarleen,

Ik kan je adviseren om je te oriënteren voor een mooi haarwerk, kies een leuk & vlot kapsel. Je haar wordt - ondanks medicatie - nooit meer zoals vroeger. Het blijft afzien en een zielig bosje. Ik heb nog maar weinig vrouwen gehoord die met minoxidil of fina/duta (n.b. omstreden medicatie) weer een schitterende volle haardos hebben.

Ik draag synthetische haarwerken; ik ben er zeer blij mee. Het is 300 x beter dan mijn eigen dunne haartjes. Synthetisch is makkelijk in onderhoud en ik heb nooit meer haargedoe. Een ander gruwelt van synthetisch haarwerk en wil alleen maar een haarwerk van echt haar. Echt haar kost je meer onderhoud en stylen. Het is maar wat jezelf wilt.

Wat zijn je werkzaamheden, hobbies etc.?
De een zegt: ik kan niet zwemmen met een haarwerk (kopje onder), ik kan niet in de regen lopen, etc.. Maar vergeet niet: met je dunne eigen haar ga je toch ook niet kopje onder en in de regen lopen!

Of wil je een haarstukje, dan moet je een stukje nemen van echt haar dat overvloeit in je eigen haar en met klemmetjes vastzetten. Mij teveel gedoe; je moet je eigen haar onderhouden én het haarstukje.

Er is zoveel mogelijk en zoveel moois te koop. Je moet er aan toe zijn, de stap durven nemen en door te pakken. Blijf niet te lang hopen op medicatie. Zonde van je energie, geld en verloren tijd. Als je nu nog redelijk haar hebt is de overstap naar een haarwerk ook niet zo groot en ziet geen hond dat je "ineens" veel haar hebt. Ik had vrijdag op werk mijn dunne bruine haartjes in knot; op maandag kwam ik met kort rood veel haar(werk) op werk. Alleen maar positieve reacties en complimentjes. Echt, niemand had en heeft nog steeds niet door dat het nephaar is! Dat voelt zo heerlijk. Vrijheid en wat een verademing.

Ik loop nu met mijn haarwerk in de wind; ik voel de wind door mijn nepharen waaien. Dat deed ik echt niet met mijn dunne haartjes, die strak naar achteren lagen en stijf stond van de haarlak (om mijn hoofdhuid te camoufleren).

Oriënteren .... Succes en sterkte meid. Lief groetje van Astrid

Laatst gewijzigd door Astrid26; 20 november 2013 om 21:33 Reden: Typefout
Astrid26 is offline   Met citaat reageren