Los bericht bekijken
Oud 30 december 2018, 14:29   #126
mexicang
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 juni 2016
Berichten: 157
Geslacht:
Mooi omschreven Karelenfleur, want dat lijkt mij inderdaad zo. Als je eenmaal gehecht ben aan je haarwerk, en je bent toe aan een nieuwe, dan is dat ook weer wennen.
Ik denk ook, als je haaruitval hebt, alles wat met je haar te maken hebt, iedere verandering, een hele spannende is.
Normaal ga je naar de kapper en laat je het knippen. Als je al langere tijd naar een kapper gaat, dan raakt dat vertrouwd. Is er iets niet goed, dan ga je terug.

Nu met mijn haarwerk, welke deze week verder wordt gepast en geknipt, vind ik dit nu spannender dan ooit. Ik heb namelijk nog genoeg eigen haar, dus is het een haarstuk wat aanvult. Alleen, er komt nu iemand anders dan mijn eigen kapster aan mijn haren. Dat vind ik lastig, al verwacht ik dat zij dit wel zal respecteren. Zo wil ik dat mijn haren niet gewassen worden. Puur omdat als het bij mij wordt gewassen en geknipt, het áltijd fout gaat, structureel te kort na opdrogen.

Ook heel spannend.... toen ik voor een doorpas ging, zat de scheiding aan de andere kant. Ik draag mijn scheiding iets meer naar links, op het haarstuk zat het rechts.
Ze heeft aangegeven dat als ik weer kom, dat dit goed zit, maar het is een op maat gemaakt haarwerk. Kan dat zo veranderd worden?
Toen ik ging passen heeft ze de scheiding de andere kant op geföhnd, maar ik kon er moeilijk doorheen kijken.
Wat te doen als dit aankomende week nog niet okee is?
mexicang is offline   Met citaat reageren