Los bericht bekijken
Oud 16 september 2019, 20:24   #312
Janneke100
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 juli 2018
Berichten: 86
Geslacht:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door karelenfleur Bekijk bericht
Hallo Janneke

Ik herken wat je zegt, en ik zie het ook bij onze clienten, de angst die eronder zit. Daarom is het ook zo belangrijk dat je niet alleen mooi haar hebt maar ook een veilig voelende haaraanvulling met de goede bevestigingsmethode. En daar schort het nogal eens aan. Het mag niet schuiven en moet goed zitten maar vooral ook niet voelbaar zijn. Ik zeg wel eens als wij kunnen realiseren dat iemand die daarop is aangewezen kunnen maken dat een drager een paar uur per dag niet aan zijn haar hoeft te denken dan hebben we wat bereikt. Dus haarwerkers moeten ook een transparant advies geven, mensen moeten vooraf kunnen passen, zien en voelen en goede uitleg over voor en nadelen krijgen. En ja een nieuw komer heeft nachtmerrie scenarion's in zijn hoofd, dat als je dan toch hebt besloten iets te doen, dat bij onze entree onder de mensen iemand zal zeggen
"wat heb jij dan op je hoofd?"' hiervoor zijn we allemaal bang. Een haarwerker moet zich dit gewoon heel goed realiseren "de angst waar we allemaal mee worstelen"". Ons vertrouwen is door het haarverlies zo beschaamd, en we zijn zo onzeker geworden, en daar hebben haaarwerkers nog een hoop in te doen vind ik.
Begrip en inlevings vermogen, maar ook alles willen doen om dit voor je client te realiseren is een must, en daar short het nogal eens aan. Soms zie ik mensen binnen komen dan denk ik mijn god, waarom doen jullie dit zo, waarom is je dit zo verkocht, dit kan veel beter. Ik zeg altijd tegen onze haarwerkers, vergeet nooit hoe jij ooit in die stoel zat, bang onzeker met zo weinig zelfvertrouwen en verdriet om het haarverlies. Dus daar moet aandacht aan besteed worden, en er moet ook geinnoveerd worden om het beter te krijgen. En dat kan..... ik als haarwerker maar ook als lotgenoot voel me daar soms best alleen in staan. Er wordt heel weinig gedeeld, en dat is juist zo waardevol. Ik weet dat het beter kan.
En diegene die het aangaat om een haaraanvulling te gaan dragen, heeft even tijd nodig om te wennen, te ervaren, en vooral ook dit te delen.
Ik gun iedereen die glimlach terug en een stuk zelfvertrouwen met een GOEDE haaraanvulling, en dan zal het ook makkelijker plek krijgen.
Rouwen om haarverlies hoort daarbij, en met een goed hulpmiddel wat lekker en veilig voelt, en mooi haar wordt het minder zwaar en krijgt het makkelijke plek. Dit is wat ik iedereen gun.
want er gaat niets voor eigen haar.
Ik hoop dat deze vrouwen rust krijgen en hun angst en onzekerheid minder wordt, en zich zelf ook weer mooi gaan vinden, en schitteren als een diamant.
Sterkte allemaal hiermee en een dikke knuffel
Hallo Viola, zo herkenbaar inderdaad, wanneer je bij een haarwerker terechtkomt ben je al door een heel traject van emoties heengegaan. Het haarverlies, de hoop dat het zal stoppen, de onzekerheid, de beslissing of je er wel al dan niet iets aan gaat doen, en wat en waar, de reacties van je directe omgeving etc etc. Het is inderdaad zo ontzettend waardevol als iemand je begrijpt en de tijd neemt om samen iets passends te zoeken waarmee iemand zich weer kan vereenzelvigen en het zelfbeeld weer naar een hoger niveau kan tillen. Nee, niets gaat boven eigen haar maar als je eigen haar van dermate kwaliteit is dat je je steeds miserabeler gaat voelen dan ben ik blij dat er hele mooie haarwerken zijn. Dat lees ik hier bij jou ook terug , het verdriet wat mensen hebben, dat het een soort "gemis'blijft MAAR dat er gewoon prachtige oplossingen zijn en deze houding van jou zal ook voortkomen omdat je naast haarwerker lotgenoot bent. Ik heb 1 slechte ervaring en de tweede was helemaal super. Jij weet waar mensen doorheen zijn gegaan voordat ze bij jou in de salon komen. Je eerste haarwerk is zeker een heel aparte ervaring, je weet niet wat je je erbij voor moet stellen, je bent bang en onzeker en angstig voor reacties. Maar die kwamen helemaal niet. Iedereen die het wist vond het helemaal 'mij' en die het niet wisten heb ik er nooit over gehoord. Als mensen niets zeggen zeg ik ook niets. Ik ben blij dat ik de stap heb gezet in ieder geval en ik ga weer overal heen. Ik bleef voorheen het liefste thuis. Het heeft echt wel een tijdje geduurd voor ik er ook vertrouwen in had. Wat je al zegt, hij moet stevig zitten en dat is voor een ieder uitvogelen wat het beste werkt. Ik draag nu zon fluwelen band en ik voel bij het opzetten meteen of het goed zit of niet. Als hij ook echt goed zit dan kun je er eigenlijk bijna alles mee, en heb je ook vertrouwen in de dag / avond. Het enige wat ik nog steeds zelf zie, naast wat meer volume dan :-) is het lacefront. Niet bij daglicht, dan zie ik ook niets, maar als ik op een vergadering onder lamplicht zit bijvoorbeeld dan voel ik me niet zeker. Mijn man zegt dat hij het zelfs dan niet ziet en ik kan ook aan niemand merken dat ze het zien. Dus die onzekerheid zal ook wel afnemen met tijd. Ik hoop ook echt dat er meer openheid komt van alle kanten zodat mensen niet alleen blijven door tobben. Fijn dat dit forum er is. En dat er mensen reageren van meerdere kanten. Ik vind het wel mooi dat jij tegen je haarwerkers zegt dat ze hun eerste keer voor ogen moeten blijven houden. Ik heb in de zorg gezeten en wij hadden een strenge directrice maar sommige dingen blijven je bij. Ze zei: kijk altijd even om, of alles netjes en verzorgd, voor je een deur dichttrekt en bedenk dan dat jij daar zou liggen. Zoiets werkt gewoon echt en daar moest ik meteen weer aan denken xxx

Laatst gewijzigd door Janneke100; 17 september 2019 om 14:31
Janneke100 is offline   Met citaat reageren