Los bericht bekijken
Oud 14 november 2016, 19:19   #24
chelie
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 26 april 2016
Berichten: 102
Geslacht:
Ht dag 1 - 1950 grafts!!

Heeej lotgenoten!!

Vandaag heb ik dag 1 van mijn haartransplantatie gehad in kliniek veldhoven!
Er zijn in totaal 1950 grafts geplaatst op de inhammen en het voorste gedeelte zegmaar, morgen zal zone 3 aangepakt worden met nog eens 1400 grafts

Om te beginnen, ik ben megablij!!! Ze zeiden dat ze zelden iemand hadden gehad die zoveel 3tjes en 4tjes heeft zoals ik, volgens hun kwam dat alleen bij Aziatische mannen zoveel voor, dus ik had heel veel mazzel! Plus ik heb donker, krullend en redelijk dik haar!! Het vooruitzicht op een goed resultaat zijn daarom goed! Voor de mensen die het willen weten de stats: 700 grafts waar 1 haartje in zat, 800 grafts waar 2 haartjes in zaten, 300 grafts waar 3 haartjes in zaten en 150 grafts waar 4 of zelfs 5 haartjes in zitten.
Ik zelf heb geen idee of dit inderdaad een goed vooruiticht is, maar volgens hun wel Ben beniewud naar jullie meningen hierover.

Verslag:
Gisteravond was ik eigenlijk zo afgeleid door de waanzinngige Max Verstappen dat ik daarin veel afleiding had en eigenlijk niet meer zo aan de HT dacht haha, de weken/maanden ervoor natuurlijk wel heel vaak. Ik had daarom redelijk goed kunnen slapen.

We werden om 08:00 verwacht, waarna het gebied eerst afgetekend werd.
Vervolgens mocht ik meekomen naar een kamer waar ze alles er af hadden geschoren en ik werd gewassen, ik zag een spiegel nadien maar durfde er simpelweg niet in te kijken haha!

Ze begonnen eigenlijk met de verdovingen van het donorgebied, het waren wat vervelende prikjes, maar niet meer dan dat. Vervolgens mocht ik mijn buik gaan liggen en hebben ze van 09:00 tot 12:30 ongeveer alle donorharen eruit gehaald, deze werden vervolgens in bakjes geplaatst.

Tussen 12:30 en 13:15 werden de verdovingen aan de bovenkant geplaatst, waarna ik even lekker kon lunchen en bijkomen.

Na de lunch rond 13:30 begonnen ze met de sneetjes te zetten waar ze dus die grafts in gingen zetten nadien. Je voelt hier nauwelijks wat van, want daarvoor hadden ze het gebied natuurlijk verdoofd.

Daarna begonnen ze de grafts te plaatsen in de sneetjes die ze hadden gemaakt, dit was prima vol te houden.

Ik ben nu vooral erg moe en ingekakt na zo'n intensieve dag en er staat er nog 1 te wachten, gelukkig word ik morgen om 10:00 daar verwacht, dus kan ik ietwat uitslapen.

Al met al was het een vrij lange zit, maar prima vol te houden, ik zal morgen weer een verslag schrijven hoe die is verlopen.

Ik heb ook 2 fotos toegevoegd.

Mochten jullie vragen hebben of iets, dat mag altijd, hopelijk hebben jullie iets aan mijn " avontuur"

Groetjessss

Chelie
chelie is offline   Met citaat reageren