Los bericht bekijken
Oud 25 mei 2006, 22:37   #1
capricik
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 7 juni 2005
Berichten: 21
Haaruitval stoppen én reversen op natuurlijke wijze...

sinds m'n 17e heb ik haaruitval, op de voorkant van m'n hoofd en op de inhammen. Na paar jaar negeren, tot m'n 22e ben ik tot de conclusie gekomen dat ik iets moest doen aan m'n haaruitval. Dus maar zoeken en zoeken naar middelen. Heb paar maanden geleden deze forum gevonden, snel geklikt naar deze kant van het forum, maar de hormonale oplossingen zeiden me gewoon niets. Ik wou een natuurlijke methode... Dus ik maar zoeken en zoeken en zoeken... maar 'k vond nix.
Ik had alle hoop opgegeven, tot ik naar een toespraak ging van een bekende biochemie professor vanuit Turkije (=ahmet maranki), hij hield een toespraak over de verborgen kanten van de farmaceutische industrie, hoe ze ons financieel leegzuigen enz... ook gaf hij op het einde natuurlijke recepten voor allerlei kwalen, waaronder : haaruitval! En het is : Terpentijn olie (oleum terebentinae). Terpijntijnolie die wordt vervaardigd van naaldbomen, heeft een erg sterk bloedtrekkende functie. Doe wat terpentijnolie in een kom (70% van het totaal), beetje zoete amandelolie (20% van het totaal) beetje mosterdolie(te verkrijgen bij de chinese winkels - 10% van het totaal), dit op je hoofd inmasseren, en 1-2 uur laten inwerken. Daarna uitwassen, als 't stank er niet uitgaat : azijn. Maar heb zelf nooit probleem gehad met stank.
Dus eens je dit op je hoofd inmasseert, trekt de terpentijnolie bloed naar je hoofd. Haaruitval stopt binnen 3 dagen. En ja hoor, na 6-8 weken zag ik piepkleine haartjes weer uitkomen!!


Hier heb ik voor jullie 't beste recepten samengested, pas dit toe en na 4-6 weken gaat je haar uit je kop groeien als paddestoelen!

1 : terpentijnolie, zoete amandelolie, mosterdolie. 1-2 uur per dag laten inwerken. Je mag er ook mee slapen als je vriend/vriendin er mee akkoord is!
*tip : als je 't echt niet ziet zitten om één twee uurtjes per dag jezelf hiermee bezig te houden, doe dan 20cc terpentijnolie in 200ml shampoo. Je hoeft niet van shampoo te veranderen, maar 't shampoo zal wel een heel andere structuur/geur krijgen na toevoeging van terpentijnolie. Je moet dit wel goed mengen, desnoods 't shampoo in een kom leeggieten, goed mengen en weer terug in 't potje.

2- één keer in de week : halve glas olijfolie (van goeie kwaliteit!), 4-5 teentjes knoflook. Olijfolie beetje opwarmen, knoflook fijn snijden. Paar seconden in de niet te hete olijfolie laten frituren. Daarna laten koelen, en de olijfolie in een proper kommetje gieten. Deze mengsel één keer in de week goed in je hoofd masseren, daarna een vochtige, warme handdoek om je hoofd wikkelen en 1 uur laten inwerken. Daarna uitwassen. Na 4 weken ga je kleine haartjes zien groeien, echt schattig! :-)

3- Brandnetel laten koken. Twee-drie handvol gedroogde brandnetel (te koop bij kruidenwinkels/natuurwinkels) in 2 liter heet water. 10 minuten wachten. Van deze brandnetel"thee" kun je elke keer na je douche op je hoofd gieten. Door deze behandeling groeit je haar 3-4 cm per maand! Pas wel op, 't stinkt effe tot je haar droog is, en pas op voor vlekken op je kleding! OF, je kunt ook brandnetelzaadolie gebruiken, in je shampoo, net zoals bij terpentijnolie.

Wat ik hier allemaal schrijf is getest en goedgekeurd.

Ook wat tips :

Ipv shampoo kun je liever een natuurlijke zeep gebruiken, bv daphne zeep, of zeep op basis van olijfolie.
Ook raad ik je aan om een kam te gebruiken wiens tanden wijd ver staan. Wanneer je haar nat is niet te veel kammen, gewoon ff in model en laat het voor de rest met rust. Natte haar is kwetsbaar, komt gemakkelijk los.

Laatst gewijzigd door capricik; 28 mei 2006 om 13:55
capricik is offline   Met citaat reageren