Los bericht bekijken
Oud 25 november 2018, 20:08   #1
PJKG
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 25 november 2018
Berichten: 496
Geslacht:
Hulp / tips gevraagd tegen haaruitval (man 21 jaar)

Goedenavond allemaal,

Op vakantie dit jaar merkte ik voor het eerst dat mijn haar aan het uitdunnen is boven mijn al bestaande inhammen. Dit vind ik persoonlijk redelijk vroeg (ben pas 21 jaar). Van enkele vrienden heb ik door de jaren heen (en ook recentelijk een keertje) gehoord dat ze mij "kalend" vinden worden. Dit raakt mij enorm.

Ik heb eigenlijk altijd al wel redelijk dun haar gehad, en ook wel redelijke inhammen. Maar de afgelopen maanden lijkt dit zich allemaal wat verder te ontwikkelen (in negatieve zin dus).

Ik heb al heel wat gelezen over allerlei "haargroeimiddelen", en realiseer me dat slechts een paar producten daadwerkelijk helpen (finasteride, minoxidil, nanoxidil, en een paar andere producten).

Een aantal weken geleden heb ik de Alpecin Caffeïne shampoo aangeschaft, maar dit lijkt ook niet echt te helpen. Vandaag heb ik de Regenepure Dr Shampoo besteld, en ga deze de komende weken eens uitproberen. Echter lijken de ervaringen hiermee te variëren...

Mijn haaruitval maakt me onzeker. Ik wil net als de rest hier absoluut niet kaal worden. Mijn vader is kaal (behalve aan de zij- en achterkant), mijn opa's ook. Dit wil ik voorkomen. Ik ben een aantal weken geleden langs de huisarts geweest, en zij wist me al vrij snel te vertellen dat het om erfelijke haaruitval gaat. Ik heb tevens bloed laten prikken om erachter te komen of ik bepaalde vitaminen mis. Dit bleek niet het geval te zijn. Wel heb ik van mijn moeder Vitamine D3 en een lading aan multivitaminepillen gekregen welke ik elke dag gebruik.

De huisarts raadde mij finasteride aan. Echter lijkt het mij en mijn ouders (vooral gezien m'n leeftijd) niet handig om dit middel te gebruiken. Vooral vanwege de bijwerkingen (impotentie, etc.).

Ik heb dus al redelijk wat onderzoek gedaan en her en der veel gelezen over mensen met soortgelijke ervaringen. Ik ben van plan om de komende weken/maanden de Regenepure Dr shampoo te combineren met Minoxidil (wil deze de komende week aanschaffen). Echter ben ik er mij van bewust dat de kans op haargroei klein is... maar het is het proberen waard.

Wat vinden jullie van mijn foto's?

https://gyazo.com/5b926cacad88cf5bb0976e10bb3ad074

https://gyazo.com/c1809d89c27f27fbe3d7a8c49c0910db

Overdrijf ik of is het echt goed zichtbaar? Ik vind het zelf erg vervelend en het maakt me ook redelijk depressief, soms.

Is een haartransplantatie niet gewoon het beste om te doen? Het is prijzig, maar het werkt tenminste wel i.p.v. dat je tientallen middeltjes moet gebruiken om er vervolgens achter te komen dat bijna niks écht werkt.

Graag wil ik weten wat jullie er van vinden, en wat jullie in mijn situatie zouden doen.

Alvast hartelijk dank

Kleine edit: het haar aan de achterkant van mijn hoofd is erg dik en aan de zijkanten ook (in tegenstelling tot het haar op de bovenkant van mijn hoofd dus).
Edit 2: is het beter om zelf minoxidil te bestellen, of via de huisarts? welke websites zijn betrouwbaar als ik het zelf wil bestellen?

Laatst gewijzigd door PJKG; 25 november 2018 om 20:35
PJKG is offline   Met citaat reageren