Los bericht bekijken
Oud 26 november 2018, 13:02   #5
minten
HaarWeb lid
 
Geregistreerd: 20 november 2013
Berichten: 390
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PJKG Bekijk bericht
Daarnaast, ik zie nooit veel haren op m'n kussen of in m'n bed als ik 's ochtends wakker word. Wel een paar, maar dit is altijd zo geweest. Wanneer zou ik dan mijn haren verliezen, tijdens het douchen misschien? Ik weet het echt niet. Ik douche wel al jaren elke dag, met shampoo.
Misschien is dat niet heel gezond voor m'n haar. Maar als ik eens niet douche (of zonder shampoo) krijg ik gelijk vettig haar, en dat jeukt ook. Is zeer irritant.
ieder mens, kalend of niet, verliest geregeld al zijn haar; het groeit alleen weer terug. het probleem bij haaruitval is dat het steeds dunnere haartjes worden tot er niks meer teruggroeit. je zichtbare haarverlies zegt meestal niets.

wat betreft shampoo: zoveel mensen wassen elke dag. als je het maar niet te warm doet, is dat niet per se slecht voor je haar. uiteindelijk is het voor de meeste mensen (maar ik ken jou niet) niet nodig. als je minder vaak je haar wast, past je hoofdhuid zich daarop aan en wordt je haar minder snel minder vet. klinkt als een fabeltje, maar uit ervaring weet ik dat het echt zo werkt. duurt alleen wel een tijdje voor dat effect optreedt.

ten slotte sluit ik me aan bij reet. minoxodil is voor de meeste mensen een tijdelijk lapmiddel (maar misschien ben jij één van de gelukkigen), fina is een stuk krachtiger. maar de voor- en nadelen daarvan ken je en moet je zelf afwegen. je begint zelf over de bijwerkingen van fina: "impotentie etc.", de kans daarop of op minder serieuze bijwerkingen is echt erg klein. ik slik zelf al een jaar of 8 fina en, zoals de meesten, merk ik niets aan bijwerkingen. Desalniettemin, is het een serieus pilletje, geen snoepgoed. Aan de andere kant, een depressie is ook erg serieus. Wij kennen jou hier niet, dus die afweging kan je alleen zelf maken.
minten is offline   Met citaat reageren